اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عاشورای حسینی؛

نماز ظهر عاشورا در زنجان اقامه شد

خبرگزاری فارس: نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) در صحرای کربلا در مناطق مختلف استان زنجان اقامه شد.

نماز ظهر عاشورا در زنجان اقامه شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نماز ظهر عاشورا ظهر امروز به امامت آیت‌الله محمد تقی واعظی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اقامه شد.
نماز ظهر عاشورا در میدان انقلاب شهر زنجان و با حضور صدها هزار نفر از عاشقان اباعبدالله در فضایی آکنده از عشق و معنویت اقامه شد.
مردم عزادار زنجان امروز پس از ساعت‌ها عزاداری با اجتماع در میدان مرکزی شهر زنجان دست از عزاداری کشیدند و به یاد آخرین نماز اباعبدالله نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
دستجات مختلف عزاداری شهر زنجان با رسیدن به این میدان ضمن پیوستن به نمازگزاران نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کرده و بر نماز اول وقت تاکید کردند.
نماز ظهر عاشورای مردم زنجان در حالی اقامه شد که در پیشاپیش نمازگزاران مسئولان استانی حضور چشمگیری دارند.
خیابان‌های اطراف میدان انقلاب زنجان مملو از نمازگزارانی است که با حضور در نماز ظهر عاشورا بار دیگر عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین نشان دادند.
 
* نماز ظهر عاشورا
امام حسین در روز عاشورا با خواندن نماز ظهر عاشورا اولا به وظیفه دینی خود عمل و نشان داد که نماز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
دوم اینکه نشان دادن اهمیت نماز و احکام شرع دستورهای دین حیاتبخش هستند و مؤمنان با معرفت، عاشق عمل به احکام شرع هستند و نماز و عبادت، نجوا و راز و نیاز با خالق یگانه هستی است و رسول خدا به همین جهت فرمود که"نور چشم من در نماز است".
باطل‌سازی تبلیغات دروغین دشمن از دیگر اهداف اقامه نماز ظهر عاشورا بود.
بنی‌امیه با ناجوانمردی علی بن ابی طالب (ع) و فرزندانش را افرادی لاابالی و غیر مقیّد به دین معرفی کرده بودند، به طوری که وقتی خبر شهادت امام علی (ع) در محراب کوفه به گوش شامیان رسید، بسیاری با تعجب می‌پرسیدند: مگر امام نماز هم می‌خواند؟!
یزید و حزب اموی سعی داشتند امام حسین (ع) را دشمن خلیفة رسول خدا (ص) و غیر مقیّد به احکام شرع جلوه دهند.
امام و یارانش با توجه به این تبلیغات دروغین، سعی داشتند با سخن و عمل خود این دروغ بزرگ را آشکار ساخته، فریب خوردگان تبلیغات اموی را بیدار و متوجه کنند.
وقتی امام حسین (ع) شب عاشورا مهلت گرفت و خود و اصحابش در آن شب به عبادت و مناجات و تلاوت قرآن پرداختند، ‌جمعی از لشکر دشمن، متوجه دروغین بودن تبلیغات یزیدیان شدند و همان شب به امام ملحق شدند.
امام حسین (ع) در روز عاشورا در میدان نبرد به برپایی نماز همت گمارد تا در تاریخ ثبت شود که پایبندی حضرت به دین به حدی بود که در هنگامه‌ای همچون میدان نبرد هم نماز را فراموش نکرد و به تأخیر نینداخت، تا دشمنان نتوانند او و اهل بیتش را به بی دینی و لا ابالی‌گری یا خارج شدن از جمع مسلمانان متهم سازند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول