اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به یاد آخرین نماز سیدالشهدا(ع)؛

نماز ظهر عاشورا در کرمانشاه اقامه شد

خبرگزاری فارس: عزاداران کرمانشاهی به یاد آخرین نماز حضرت سیدالشهدا (ع) نماز ظهر عاشورا را در میدان آزادی این شهر به امامت امام جمعه کرمانشاه اقامه کردند.

نماز ظهر عاشورا در کرمانشاه اقامه شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه‌ عزاداران حسینی ظهر امروز در قالب دستجات عزاداری و هیئت‌های مذهبی از نقاط مختلف شهر خود را به میدان آزادی رساندند و عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) اظهار کردند.
بنابراین گزارش، خیابان‌های کارگر، مدرس و بلوار شهید بهشتی که به میدان آزادی ختم می‌شود، مملو از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و عزاداران حسینی بود. 
بر اساس همین گزارش سوگواران حسینی با شنیدن بانگ ملکوتی اذان ظهر عزاداری را متوقف و نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز اباعبدالله الحسین(ع) و به امامت آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، همراه با سایر عزاداران حسینی در ایران اسلامی اقامه کردند و سپس به عزاداری خود ادامه دادند.
حضور گسترده جوانان و نوجوانان در این مراسم شکوه خاصی به این آیین بخشید و فضای کرمانشاه را بار دیگر با عطر ولایتمداری و عشق به اهل بیت (ع) معطر کرد.
همچنین مردم کریم کرمانشاه با برگزاری سفره‌‌های احسان و نذری از عزاداران حسینی پذیرایی کردند و نذورات خود را در قالب بسته‌های غذای گرم در بین نقاط نیازمند شهر توزیع کردند.
از سایر شهرهای استان کرمانشاه نیز خبر می‌رسد عزاداران حسینی در قالب دسته‌ها و هیئت‌های مختلف نماز ظهر عاشورای حسینی را با شکوهی خاص برگزار کردند.
شب گذشته نیز عزاداران حسینی آیین عزاداری شب عاشورا را در جای جای استان کرمانشاه با حضور در تکایا، حسینیه‌ها، مساجد و محافل خانگی با شور و شوق حسینی برگزار کردند.
امشب نیز سوگواران حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، شام غریبان سرور و سالار شهیدان(ع) و یاران باوفایش را به یاد عمه سادات، ام‌المصائب حضرت زینب کبری (س) برپا خواهند کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول