اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

افزایش معرفت دینی در منابر عزاداری بهترین تبلیغ است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: افزایش معرفت دینی در منابر عزاداری بهترین تبلیغ است.

افزایش معرفت دینی در منابر عزاداری بهترین تبلیغ است
حجت‌الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) با قیام خود در واقع درس آزادگی و حریت را به تمام تاریخ داد و ما باید درس‌های لازم را از این قیام بگیریم.
وی افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اهداف قیام عاشوراست و همه باید در نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ورزیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه با اشاره به وظایف و ویژگی‌های مبلغان خاطرنشان کرد: از جمله محورهای تعیین کننده در اثر بخشی تبلیغات دینی خود مبلغ است، چرا که مبلغ دینی نمی­تواند به عمق جان و  روح مخاطب نفوذ کند مگر اینکه خود دارای ویژگی‌های خاصی از لحاظ علم و عمل نسبت به مخاطبان باشد تا علم خود را به کمک الگودهی در مخاطب به عمل تبدیل کند.
موسوی‌نیا با تاکید بر لزوم داشتن اخلاص در تبلیغ تصریح کرد: مبلغ باید با اخلاص و به دور از حب و بغض برنامه‌های تبلیغی را انجام دهد؛ اخلاص در عمل رمز موفقیت مبلغ است؛ زیرا موثر واقعی خداوند متعال است و اگر تبلیغ به خاطر خدا انجام گیرد، بر دل‌ها اثر خواهد گذاشت، قیام برای خدا شیوه تمام رسولان الهی همچون حضرت نوح، هود، صالح، لوط، شعیب و خاتم رسولان حضرت محمد(ص) بوده است.
وی بر لزوم تبلیغ عملی تاکید کرد و گفت: تلاش تبلیغی باید به وسیله­ کسانی که مورد اعتماد مردم هستند انجام گیرد؛ برای جلب اعتماد مردم باید اعمال و رفتار دعوت کنند، مطابق گفتار و پیامش باشد، چنانکه تمامی پیامبران و ائمه اطهار (ع) چنین بودند و به هر آنچه می­گفتند خود عامل بودند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به لزوم داشتن آگاهی کامل در یک مبلغ دینی بیان کرد: مبلغ باید هدف از تبلیغ را به خوبی بشناسد تا بتواند در راه رسیدن به آن قدم بردارد؛ همانگونه که حضرت رسول(ص) در تبلیغ خود با آگاهی حرکت کرد.
موسوی‌نیا در ادامه بر لزوم ایمان به هدف در یک مبلغ دینی تاکید کرد و یادآور شد: مبلغ باید آنقدر به هدف خود ایمان قلبی داشته باشد که سخنان او در دیگران تأثیر گذارد، همچون رسول خدا (ص) که فرمودند "اگر خورشید را در دست راست من و ماه را در دست چپ من قرار دهند دست از هدف خود بر ندارم" و همچون خضر در حالت گرسنگی و تشنگی رسالت خویش را انجام دهد.
وی اذعان داشت: مبلغ باید بداند سخنی که از دل برآید لاجرم بر دل می­نشیند و اگر به گفته­های خود ایمان قلبی داشته باشد، سخنانش تاثیرپذیر خواهد بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بر لزوم شناخت مخاطبان توسط یک مبلغ افزود: شناخت و ارزیابی فرهنگ و آداب و رسوم، آرمان‌ها، آرزوها، کمبودها، مشکلات و نیز گروه سنی، میزان تحصیلات، شغل اقشار مختلف مردم در جامعه یکی از رموز موفقیت مبلغین و روحانیون در اتخاذ شیوه­ تبلیغات مناسب و مطلوب، و تنفیذ و ترویج محتوای پیامشان در بین مردم است.
موسوی‌نیا با بیان اینکه افزایش معرفت دینی در منابر عزاداری بهترین تبلیغ است گفت: عزاداری تنها گریه و زاری نیست و باید از رویداد و قیام بزرگ عاشورا درس بگیریم و معرفت ما باید افزایش یابد و اگر چنین نباشد، ثواب ندارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول