اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی نیشابور:

هر حرف واژه بسیج بیانگر دنیایی از معرفت است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور با تاکید بر اینکه جایگاه مسجد دارای قداست است از روحانیان درخواست کرد تا در آستانه انتخابات مواظب شانیت مساجد و منبرها باشند.

هر حرف واژه بسیج بیانگر دنیایی از معرفت است
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام سید محمد ساجدی صبح امروز در همایش روحانیان بسیجی این شهرستان در تالار آینه تکیه ابوالفضلی (ع) نیشابور اظهار داشت: روحانیان از این تریبون‌ها فقط برای روشنگری و بصیرت‌افزایی استفاده کنند و مسجد محل تبلیغ گروه و یا حزب خاصی نشود.
وی نقش روحانی را در مساجد بسیار پررنگ دانست و گفت: روحانی به‌عنوان رئیس مسجد باید به اختلافات احتمالی بین هیئت امنا پایان بدهد.
رئیس تبلیغات اسلامی نیشابور به روحانیان حاضر در این همایش تا کید کرد نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورا را اقامه کنند.
همچنین مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: واژه بسیج از چهار حرف، بیشتر تشکیل نشده که هر حرف آن بیان‌گر دنیایی از معرفت است.
حجت‌الاسلام محمدکاظم رجایی افزود: ب بسیج یعنی بیداری در مقابل تمام توطئه‌ها، سین بسیج یعنی ساده‌زیستی که نماد آن چفیه بسیجی است که گاهی جانماز، گاهی سفره و گاهی باند برای بستن زخم‌ها به‌کار می‌رود، یای بسیج یاری دادن و جیم بسیج یعنی جهاد در راه خدا است.
امام جمعه موقت شهرستان نیشابور ادامه داد: حاکم شدن تفکر بسیجی در کشور سبب شده که تا الآن آمریکا جرات حمله به ایران را نداشته باشد.
رجایی افزود: بسیجیان در هر عرصه‌ای که وارد شده‌اند، سربلند بیرون آمده‌اند.
وی با بیان اینکه وظیفه تمام مسئولان در قبال بسیجیان سنگین است، تاکید کرد: باید مسئولان به مشکلات کارهای آنان مردم و بسیجیان رسیدگی کنند.
در ادامه این همایش، احکام فرمانده پایگاه‌های بسیج طلاب امام محمد باقر(ع)، امام صادق (ع)، رسالت، فضل‌ابن شاذان و سلسله‌الذهب به حجج اسلام میرسرخ، ساجدی، موسوی‌فر، بلوکی و عابدی ابلاغ شد و در حکمی علی‌اصغر اصغری به‌عنوان مسئول نیروی انسانی و کارگزینی بسیج طلاب شهرستان نیشابور منصوب شد.
این همایش به مدت هفت ساعت با حضور بیش از 150 نفر روحانی به‌طول انجامید و حضار بعد از اقامه نماز با هدایای فرهنگی ویژه محرم و صرف ناهار پذیرایی شدند.
همایش روحانیان نیشابور در آستانه فرارسیدن ماه محرم‌الحرام به همت بسیج طلاب ناحیه مقاومت بسیج، اداره اوقاف و امور خیریه و اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول