اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

منبر عاشورا باید شعور و معرفت دینی را افزایش دهد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: منبر عاشورا باید شعور و معرفت دینی را افزایش دهد. .

منبر عاشورا باید شعور و معرفت دینی را افزایش دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش حجت‌الاسلام محمد بابکی ‌در مراسم عزاداری حسینی در جمع عزاداران آبپخشی اظهار کرد: شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان مصیبتی بزرگ در تاریخ اسلام و تاریخ زندگی بشریت بود و پس از آن هیچ مصیبتی بزرگتر از آن رخ نداده است.
وی افزود: سنگینی این حادثه به دلیل آن بود که حجت خدا در روی زمین مظلومانه و با یارانی اندک به شهادت می‌رسد و عده‌ای از مردم جاهل و منحرف به جای اینکه به یاری امام(ع) بیایند در مقابل وی ایستادگی می‌کنند.
بابکی بیان کرد: شهادت مظلومانه آن بزرگوار سبب شد که واقعه عاشورا تا ابد در قلب تاریخ زنده بماند و نظام آفرینش پس از گذشت 1372 سال در روز شهادت آن امام همام داغدار و محزون باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: فراموشی از یاد خدا و اعراض از وجود الهی کیفری سنگین دارد و مردم روسیاه آن روزگار به این گناه و معصیت سنگین دچار شده و در جنگ حق و باطل حجت خداوند را تنها گذاشتند.
بابکی با اشاره به آیه 8 سوره حشر عنوان کرد: اعمال و نیات انسان قبل از خود ایشان به عالم دیگر و عالم ملکوت منتقل می‌شود و ایشان باید به گونه‌ای در محضر خداوند متعال عمل کنند که سعادت ایشان در دنیا و آخرت را به دنبال داشته باشد.
وی ادامه داد: انسان‌ها باید تلاش کنند همیشه در ذکر و یاد خداوند باشند،‌ زیرا کسانی که خداوند را فراموش می‌کنند عاقبتی سخت در انتظار ایشان است و قلب ایشان جولانگاه شیاطین، افکار پلید و هوس‌ها می‌شود.
بابکی تصریح کرد: قلب انسان حرم حضرت باریتعالی است و باید با یاد و ذکر خداوند از نفوذ شیطان به قلب خود جلوگیری کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نتیجه فراموشی خداوند خودفراموشی است، اظهار کرد: کسی که خدا را فراموش کرد شیطان در قلب وی نفوذ کرده و او را به هلاکت می‌رساند و دیگر هیچ چیز در او اثری نخواهد کرد.
بابکی با بیان اینکه گناه و انحرافات اخلاقی و اعتقادی موجب خروج از مسیر خداوند می‌شود، عنوان کرد: کسی که گناه کرد باید بلافاصله توبه کند.
وی افزود: تعلل در توبه از گناه به هیچ وجه جایز نیست چون ممکن است شیطان با وسوسه انسان مانع توبه و روی‌گردانی انسان شود و انسان را در مسیر زوال، هلاکت و نابودی قرار دهد.
بابکی بیان کرد:‌ هیچ بلایی بدتر از گناه و عصیان در محضر خداوند نیست و نباید گناهان را سبک بشمریم زیرا سبک شمردن گناهان موجب ادامه گناهان می‌شود.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: تمام گناهان و معاصی سنگین هستند و کوچک‌ شمردن گناهان و معاصی موجب نفوذ شیطان به قلب انسان‌ها و گمراهی انسان می‌شود و همواره باید از آن در حذر باشیم.
وی متذکر شد:‌ اگر در روز عاشورا شاهد آن بودیم که جمع زیادی از مردم در سپاه مقابل امام شهیدان ایستادند به خاطر فراموشی خداوند و نفوذ شیطان در دل ایشان بود.
بابکی تاکید کرد: باید همواره از شیطان و شیاطین روزگار که در تمام شرایط حضور دارند فاصله بگیریم زیرا ایشان موجب گمراهی ما می‌شوند و ممکن است در غیر اینصورت ما مرتکب به کاری شویم که با آن خون به دل امام زمان کنیم و از مسیر امام عصر فاصله بگیریم.
وی افزود: عاشورا یک رویداد عظیم است که باید درس‌های لازم را بگیریم و منبر عاشورا باید شعور و معرفت دینی را افزایش دهد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول