اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

پیام عاشورا برای دنیای معاصر تبیین شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: آنچه مهم است این است که امروز بتوانیم پیام عاشورا را درست و بدون پیرایه به دنیای معاصر که تشنه این حقایق است، معرفی کنیم.

پیام عاشورا برای دنیای معاصر تبیین شود
حجت­الاسلام احمد زادهوش امروز در گفت­وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: نهضت عاشورا بر اساس مشیت الهی و خواست خداوند در تاریخ ماندگار شد تا چراغی برای راه جویندگان حق باشد.
وی افزود: خدا خواست حرارت داغ امام حسین (ع) در قلب مومنان بماند تا بشر هر چه بیشتر از آموزه­های الهی و وحیانی این واقعه بزرگ درس بیاموزد.
معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: همانطور که خداوند قرآن را از تحریف مصون نگاه داشت تا امت حجتی برای یافتن راه درست داشته باشد، نهضت عاشورا را نیز در یادها زنده نگه داشت تا راستی‌خواهان تاریخ به وسیله آن به صراط مستقیم رهنمون شوند.
وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که از قیام اباعبدالله (ع) استنباط می­شود این است که فریاد و حرکت ایشان با فطرت انسان­ها همسو است، از این رو در میان دل­ها جاوید مانده و هیچگاه کهنه، فرسوده و خاموش نخواهد شد.
زادهوش ابراز داشت: قیام امام حسین (ع) فریاد آزادی­خواهی، ظلم ستیزی و مقابله با پلیدی­هاست که همیشه مورد نیاز ملت­ها بوده است.
وی ادامه داد: مهم این است که امروز بتوانیم این پیام را درست و بدون پیرایه به دنیای معاصر که تشنه اینگونه حقایق است، معرفی کنیم.
معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: جهان اسلام در شرایط کنونی خود و با وجود بیداری که منطقه و جهان را در برگرفته نیاز جدی برای آموختن ماهیت و محتوای قیام اباعبدالله (ع) دارد و این موضوع جای این دارد تا این قیام را با روش­های هنرمندانه و جدید به جهان بیاموزیم.
وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) گفت: مهم‌ترین هدف اباعبدالله (ع) همان چیزی است که در نامه­ها و وصیتنامه­های آن حضرت به چشم می­خورد که شاه بیت آن مقابله با بدی و گسترش خوبی در میان مردم است.
زادهوش ابراز داشت: این مبارزه با زشتی و پیروی از خوبی زبان فطرت همه مردم است و اختصاصی به دین یا گروه خاصی ندارد.
وی اظهار داشت: جان کلام امام حسین (ع) این است که گاهی برای دعوت به خوبی و بازداشتن جامعه از بدی باید دست به اقدام زد و همیشه دعوت­های خاموش و دیپلماسی­های متعارف کارساز نیست.
معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: گاهی خوبی و بدی آنچنان در جامعه مخلوط شده و جایشان عوض می­شود که برای سامان‌بخشی به جغرافیای ارزشی جامعه نیاز به خون و شهادت است.
وی گفت: اگر عموم مردم و خواص خاموش ماندند تا جایی که بدعت­ها رشد کرد و زشتی­ها بر خوبی­ها غلبه کرد، دیگر امر به معروف و نهی از منکر زبانی مشکل را حل نخواهد کرد.
زادهوش تصریح کرد: این پیام مهمی است که باید آن را در جامعه نهادینه کرد که اگر در جامعه زشتی و پلیدی مشاهده کردیم و از همان آغاز به مبارزه با آن برنخواستیم کار به جایی خواهد رسید که برای مقابله با آن نیاز به خون و قتال وجود خواهد داشت.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حادثه عاشورا این درس بزرگ را به ما می­دهد که جامعه و به ویژه خواص باید نسبت به انحرافاتی که در جامعه رخ می‌دهد حساسیت داشته باشند.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول