اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

عاشورا واقعه‌ای برای احیای سنت نبوی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: عاشورا تنها یک حادثه نیست بلکه واقعه‌ای برای احیای سنت نبوی است.

عاشورا واقعه‌ای برای احیای سنت نبوی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام‌والمسلمین نقی باقری شامگاه روز گذشته در مراسم تاسوعای حسینی اظهار داشت: خون شهیدان کربلا از چنان تاثیر عمیقی برخوردار است که با گذشت بیش از 14 قرن هنوز هم زنده و پویاست.
وی امام حسین (ع) را کشتی نجات بشریت خواند و افزود: بشریت با تمسک و توسل به آن حضرت می‌تواند رهایی و نجات یابد.
باقری ادامه داد: امام حسین (ع) همه وجود خود را خالصانه در راه خداوند متعال گذاشت تا دین و راه حق را حفظ کند و در سایه این ایثارگری‌ها و شجاعت‌هاست که عاشورا زندگی و پویایی خود را حفظ کرده و تا ابد نیز حفظ می‌کند.
وی تصریح کرد: عظمت مصیبت شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان باید در عزاداری‌ها و سوگواری‌های آن حضرت تبیین شود تا مردم با واقعیات و فلسفه قیام امام حسین (ع) بیش از پیش آشنا شوند.
وی با اشاره به هدف امام حسین (ع) گفت: یکی از اهداف امام (ع) احیای احکام و فرایض دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر بود که این امر حکایت از اهمیت این فریضه دارد و بی‌توجهی و کم‌توجهی به آن می‌تواند جامعه را از سعادت واقعی دور کرده و آثار زیانباری متوجه جامعه شود.
باقری با بیان اینکه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) وظیفه‌ای شرعی بوده و تنها تکلیفی خاص برای آن حضرت نیست بیان کرد: قیام آن حضرت باید از ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار گیرد و سرمشق و الگوی خوبی برای همه افراد در هر زمان و مکانی باشد چرا که عاشورا رسالت و وظیفه مهمی را برای افراد آگاه و بابصیرت قرار داده است.
خطیب جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه عاشورا الگویی برای بسیاری از مردم جهان شده است خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) از عاشورا الگو گرفت و به پیروزی رسید و امروز نیز بسیاری از ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان با الگوگیری از آموزه‌های عاشورا و انقلاب اسلامی در برابر حاکمان ظالم خود قدعلم کرده‌اند و موج بیداری هر روز گسترده‌تر می‌شود.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول