اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تاسوعای حسینی گلستان غرق سوگ است

خبرگزاری فارس: مردم ولایت‌مدار و دوستدار خاندان عصمت و طهارت در استان گلستان همزمان با تاسوعای حسینی با برگزاری آیین‌های عزاداری به سوگ نشستند.

در تاسوعای حسینی گلستان غرق سوگ است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به مناسبت تاسوعای حسینی آیین‌های سوگواری و دسته‌های سینه‌زنی، زنجیرزنی با حضور زنان، مردان، جوانان و کودکان عاشق اهل بیت (ع) با شکوه خاصی در شهرها و روستاهای استان گلستان در حال برگزاری است.
عزاداران حسینی با پوشیدن کفن و لباس سیاه و در حالی که پرچم‌های سبز و سیاه و علم و کتل حمل می‌کنند، به یاد 72 ‪  شهید صحرای کربلا اشک ماتم ریختند.
مردم عزادار گرگان نیز در تاسوعای حسینی ضمن سیاهپوش کردن خیابان‌ها و کوچه‌ها و سر در ادارات، محل کسب و کار خود را تعطیل کرده و به عزاداری پرداختند، صبح امروز هم دستجات عزاداران حسینی این شهر با حضور پرشور خود در مساجد و حسینیه‌ها به عزاداری پرداختند و یاد شهدای این روز را گرامی داشته و در غم شهادت آنها اشک ماتم ریختند.
همچنین عاشقان امام حسین (ع) شهر گرگان در تاسوعای حسینی در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در خیابان‌های مختلف این شهر به سمت امامزاده عبدالله گرگان و مزار شهدا حرکت کردند و در طی مسیر خود با نوحه‌خوانی ارادت خود را به شهدای کربلا اظهار داشتند.
هم اکنون دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی عزاداران شهر گرگان در امامزاده عبدالله گرگان در حال نوحه‌خوانی و زنجیرزنی هستند.
در مسیر حرکت هیئت‌های عزاداری نیز مردم با توزیع شربت و سایر نذورات، عشق و ارادت خود را به حماسه‌آفرینان کربلا به نمایش گذاشتند.
گزارش‌های رسیده از دیگر مناطق شهری و روستایی استان گلستان از جمله کردکوی، بندرگز، بندرترکمن، آق‌قلا، علی‌آبادکتول، رامیان، آزادشهر، گالیکش، گمیشان، گنبدکاووس، مینودشت و مراوه‌تپه نیز حاکی از برگزاری آیین سوگواری تاسوعای حسینی است و مردم عزادار این شهرستان‌ها به یاد حماسه خونین کربلا با زنجیرزنی و سینه‌زنی به عزاداری می‌پردازند.
انتهای پیام/ک30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول