اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

قیمت مسکن سال آینده افزایش نمی‌یابد

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: سال 91 قیمت مسکن در کشور افزایش نمی‌یابد.

قیمت مسکن سال آینده افزایش نمی‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل اردبیل اظهار داشت: با تکمیل و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی مهر که در دست اقدام است سال آینده به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد قیمت مسکن افزایش یابد.
وی ادامه داد: هدف دولت خدمتگزار ایجاد توازن بین عرضه و تقاضای مسکن و بازار زمین است و ما تا پایان دولت خدمتگزار تلاش خواهیم کرد تا هیچ‌گونه افزایشی در حوزه مسکن و خرید و فروش آن به وجود نیاوریم.
نیکزاد که مصوبات سفر قبلی خود به اردبیل را مورد بررسی قرار می‌داد بیان داشت: ما در تمام واحدهای مسکونی مهر برای ساخت مسجد به متراژ 300 مترمربع زمین رایگان و اعتبار مورد نیاز را تامین می‌کنیم اما در تامین اعتبار فضاهای آموزشی، ورزشی، بهداشتی و دیگر فضاها باید دستگاه‌های متولی خود اعتبار اختصاص دهند اما زمین مورد نیاز را مسکن و شهرسازی رایگان می‌دهد.
این مسئول ضرورت احیای بافت‌های فرسوده را در شهر تاریخی اردبیل یادآور شد و گفت: مجوز بهسازی و ساخت مجدد 2 هزار واحد مسکونی در این مناطق برای استان اردبیل داده شده است که امیدواریم با مشارکت سایر دستگاه‌ها بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.
نیکزاد در مورد مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز اظهار داشت: به تمام بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات به مقاوم‌سازی مسکن سال‌های 89 و 90 اعتبار مورد نیاز و شیوه پرداخت ابلاغ شده و بانک‌ها موظف هستند با دریافت ضمانت زنجیره‌ای به این کار اقدام کنند.
وی گفت: در جلسه‌ای که هر 15 روز یک‌بار در حضور رئیس‌جمهوری و دعوت از مدیران عامل بانک‌ها داریم دکتر احمدی‌نژاد مدیران تمام بانک‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط با بهسازی مسکن روستایی را موظف کرده پرداختی خود را به روز کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل دبیر شورای مسکن کشور همچنین با اعلام اینکه هیچگونه مانع و مشکلی در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی وجود ندارد تصریح کرد: در حالی که میانگین عقد قرارداد و معرفی شده به بانک در کشور 88 درصد است در استان اردبیل این میانگین 83 درصد می‌باشد که باید با رفع موانع بهبود پیدا کند.
نیکزاد تاکید کرد؛ تا آخر بهمن ‌ماه امسال باید سهمیه سال 89 به صورت کامل پرداخت شده و بانک‌ها نسبت به پرداخت سهمیه سال 90 اقدام کنند.
 
وام بهسازی مسکن روستایی 12.5 میلیارد تومان می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با تصویب شورای عالی مسکن قرار است از سال آینده وام بهسازی مسکن روستایی به 12.5 میلیارد تومان افزایش ‌یابد.
نیکزاد اضافه کرد: این افزایش به خاطر جلب و جذب روستائیان برای بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن خودشان است که انتظار داریم بانک‌ها نیز به تعهد خود در پرداخت این میزان تسهیلات تنها با ضمانت سفته زنجیره‌ای اقدام کنند.
وی از ابلاغ شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات به تمام بانک‌های عامل خبر داد و بیان داشت: برای چندمین بار این شیوه‌نامه را به بانک‌های استان اردبیل ابلاغ می‌کنیم تا بهانه‌ای در پرداختی‌ها به وجود نیاید.
این مسئول در مورد پرداخت ودیعه مسکن توسط سه بانک عامل در کشور ابراز داشت: بانک‌های تجارت، صادرات و ملت هر کدام 40 میلیارد تومان پرداختی در این ارتباط خواهند داشت به طوری که محوریت این توزیع بیشتر در مناطق محروم و روستایی خواهد بود.
نیکزاد در ادامه همچنین با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) و فلسفه نهضت آن حضرت در دو نکته خلاصه می‌شود که یکی از ابعاد آن شناخت راه حق و باطل با مجهز شدن انسان به عامل بصیرت است.
وی خاطرنشان کرد: اگر بشریت بابصیرت راه حقیقی خود را بشناسد دیگر در دنیا این همه کشتار و فاجعه را نخواهیم دید.
این مسئول ادامه داد: حادثه کربلا در فاصله کمتر از 50 سال از رحلت نبی مکرم اسلام، 20 سال از شهادت امام علی(ع) و 10 سال از شهادت امام حسن(ع) رخ داد به طوری که در طی این نیم قرن جامعه اسلامی به حدی از انحراف و انحطاط رسید که دلداده نبی مکرم اسلام را در دشت نینوا با بی‌بصیرتی کامل با فجیع‌ترین شکل به شهادت رساندند.
نیکزاد عامل دوم شناخت ابعاد قیام امام حسین (ع) را دوری گزیدن از دنیا و دنیاپرستی اعلام کرد و افزود: تا زمانی که بشر شیفته دنیاست و مال و منال آن چشم انسان را کور کرده است هرگز به تعظیم و احترام قانون و حق گردن نمی‌نهد به طوری که گروهی از قبایل عرب در سال 61 برای شهادت زاده پیامبر به کربلا آمدند که به خاطر ربع سکه فریفته مال دنیا شده بودند.
وی گفت: در طول تاریخ از این قوم و قبیله به نام ربعی‌ها یاد می‌شود چرا که اهالی این قبیله توشه آخرت خود را با ذخیره ناچیز ربع سکه فروختند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو کابینه دولت دهم با یادآوری اینکه همه ما باید راه و مرام امام حسین (ع) را بشناسیم و براساس آن تعزیه‌داری بامعرفتی را انجام دهیم از سوگواری مردم اردبیل به عنوان شهره عام و خاص یاد کرد و بیان داشت: تنها راه نجات ملت ایران پایبندی و تداوم این عزاداری‌ها و حفظ پیام عاشوراست تا بتوانند در برابر استکبار بایستند.
انتهای پیام/ک10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول