اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه زنجان خبر داد:

راه‌اندازی پنج رشته جدید دکترا در دانشگاه زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به راه‌اندازی پنج رشته جدید در مقطع دکترا در دانشگاه زنجان گفت: رشته‌های الکترونیک، مکانیک، زراعت، شیمی فیزیک و گیاه پزشکی از جمله مقاطع دکترای جدید هستند.

راه‌اندازی پنج رشته جدید دکترا در دانشگاه زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی در جلسه ستاد راهبرد فرهنگی استان زنجان با اشاره به ایجاد معاونت مستقل فرهنگی در دانشگاه زنجان اظهار داشت: این بزرگترین اتفاق فرهنگی در دانشگاه زنجان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی دانشگاه زنجان با بودجه‌ای جدا از معاونت دانشجویی فعالیت می‌کند، افزود: نیروهای کیفی و معتقد به نظام در این معاونت جذب شده‌ و در حال حاضر یکی از روان‌ترین بخش‌های دانشگاه در انجام کارها است.
رئیس دانشگاه زنجان بر طراحی اهداف استراتژیک در دانشگاه زنجان تاکید کرد و گفت: مسئولان دانشگاه به دنبال ارائه راه‌حل برای این اهداف استراتژیک هستند.
وی بر عدم غفلت از اجرای برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه زنجان تاکید کرد و ادامه داد: برگزاری ستاد ضیافت اندیشه به مدت 10 روز در مشهد مقدس برای 80 استاد دانشگاه از جمله کارهای فرهنگی تاثیر گذار در دانشگاه زنجان بوده است.
افشارچی برگزاری اردوهای فرهنگی به مدت سه روز برای دانشجویان جدید‌الورود و همچنین اعزام آنها به مشهد مقدس را از دیگر برنامه‌های فرهنگی اجرا شده عنوان کرد.
وی همچنین از برگزاری برنامه‌هایی با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی، صفار هرندی، حجت‌الاسلام ناصر نقویان و منوچهر متکی در دانشگاه زنجان خبر داد و اضافه کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی هم در این دانشگاه برگزار شده و سعی می‌شود، جلوی ذبح کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه گرفته شود، چرا که کرسی آزاد اندیشی به معنای تولید فکر است و نباید با تریبون آزاد اشتباه شود.
رئیس دانشگاه زنجان از فعالیت دو هیئت در دانشگاه زنجان با نام‌های محبان و مکتب‌الزهرا خبر داد و گفت: در ایام محرم در مسجد دانشگاه زنجان مراسم عزاداری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه زنجان تصریح کرد: این مراسم به صورت کامل به تشکل‌های دانشجویی واگذار می‌شود.
افشارچی از حضور 10 هزار دانشجو در دانشگاه زنجان خبر داد و اضافه کرد: انجام کار فرهنگی برای دانشجویان به دلیل تاثیر گذاری آنها بر روی خانواده‌‌هایشان به معنی چهار برابر شدن گروه هدف برنامه‌های فرهنگی است.
وی با ناکافی اعلام کردن اعتبارات تخصیص یافته به دانشگاه‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی افزود: دانشگاه زنجان 18 طرح به ستاد راهبرد فرهنگی ارائه داده است که هیچ کدام به تصویب نرسیده است.
رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به برنامه دشمن برای گرفتن نیرو از دانشگاه‌ها تصریح کرد: چون این نیروها در دوران شکل گیری شخصیت خود به دانشگاه وارد می‌شوند، پس باید برای برنامه‌های فرهنگی دانشجویان فکر اساسی انجام شود.
وی بر همکاری با مراکز فرهنگی فعال در سطح استان زنجان تاکید کرد و گفت: دانشگاه زنجان همکاری خوبی با جهاد دانشگاهی و دیگر ارگان‌های فرهنگی دارد.
افشارچی با اشاره به راه‌اندازی پنج رشته جدید در مقطع دکترا در رشته‌های الکترونیک، مکانیک، زراعت، شیمی فیزیک و گیاه پزشکی اضافه کرد: با راه‌اندازی این رشته‌ها تعداد رشته‌های فعال دکترا در دانشگاه زنجان به 10 رشته افزایش یافته است.
وی با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد شهید شهریاری در دانشگاه زنجان، از حضور همسر این شهید در مراسم یادبود خبر داد و گفت: همسر شهید شهریاری در این مراسم سخنرانی کرد.
در ادامه جلسه رئیس دانشگاه آزاد زنجان نیز با اشاره به حضور 30 هزار نفر در دانشگاه‌های آزاد استان زنجان، بر لزوم توجه جدی در تخصیص اعتبارات فرهنگی به ارگان‌های فرهنگی خاص از جمله دانشگاه‌ها تاکید کرد.
اصغر پرتویی با اشاره به اینکه دانشجویان در سن خاصی که سن شکل‌گیری شخصیت افراد است وارد دانشگاه می‌شوند، انجام هزینه‌های لازم برای کارهای فرهنگی را در دانشگاه‌ها از ضروریات اعلام کرد.
وی از دیگر موارد مورد توجه در دانشگاه‌ها را انجام کار فرهنگی بر روی بدنه اساتید دانشگاه عنوان کرد و گفت: تا بر روی اساتید کار فرهنگی انجام نشود نمی‌توان نتایج ملموسی را انتظار داشت.
رئیس دانشگاه آزاد زنجان تاکید کرد: در تامین هزینه انجام کارهای فرهنگی در دانشگاه‌ها باید دست و دلباز بود چرا که کار فرهنگی آن هم در دانشگاه کار و هزینه زیادی را طلب می‌کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول