اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خزعلی:

دانشگاه باید در خدمت اسلام، مردم و خدا باشد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دانشگاه باید در خدمت مردم، اسلام و خدا باشد در غیر این صورت دانشگاه منفعت ندارد.

دانشگاه باید در خدمت اسلام، مردم و خدا باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در نشستی که با عنوان «آرمان‌های نهضت حسینی» در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور دوباره خود در دانشگاه شهید چمران اهواز پس از گذشت چند سال به بیان خاطراتی از شهید چمران پرداخت و گفت: خدا را شاکرم که در این اوان به دنیا آمدم و این اوان را می‌بینم و افراد برجسته و خوش فکر و از جان گذشته را می‌بینم و در دانشگاه شهید چمران صحبت می‌کنم.
وی افزود: در اهواز بودم که دکتر چمران از سفر آمده بود و یک ربع وقتی که به او داده بودم به 3 ساعت و 45 دقیقه افزایش یافت چرا که دلداده و شیفته آن شهید والامقام شده بودم و اکنون با گذشت آن سال‌ها از اینکه در حالت ضعف و پیری هم در دانشگاهی که به نام آن شهید مزین است صحبت می‌کنم خدای را شاکرم.
دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در ادامه به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن کتاب انسان سازی است و امام راحل با حرکت خود در راستای قرآن، دنیا را بیدار کرد، چرا که امام می‌خواست ایران را جمهوری اسلامی کند، سپس کشورهای منطقه را بیدار نماید و سپس مقدمه ظهور امام زمان (عج) باشد.
آیت‌الله خزعلی ادامه داد: اکنون کشورهای اسلامی بیدار شده‌اند و 99 درصد مردم اروپا و آمریکا خواستار عدالت هستند و این مقدمه ظهور امام عصر(عج) است.
آیت‌الله خزعلی تصریح کرد: آمده‌ام در این محضر دانشگاه مطالب اسلامی را عرضه بدارم و بگویم که اسلام درس انسان‌سازی است. در این دوران ما به انسان نیاز داریم چرا که انسان علم را هم تسخیر می‌کند.
دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در ادامه با اشاره به ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی در سوگ اباعبدالله الحسین و یاران با وفای آن حضرت پرداخت.
همچنین در بخشی از این نشست، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در سخنانی اظهار داشت: امروز دانشگاه شهید چمران میزبان مرد نستوه و شکست ناپذیری است که در عرصه تحکیم پایه‌های انقلاب و شریعت گام‌های بلندی برداشته است.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی افزود: برای خوزستان و شهر اهواز و دانشگاه شهید چمران آیت‌الله خزعلی چهره آشنایی است، شخصی که بیش از سه دهه قبل در دوران مبارزات و نهضت ملت به رهبری امام در خوزستان، آن هنگام که بوی امام و انقلاب و طنین نهضت و مبارزه از انگشت‌شماران بزرگواری استشمام می‌شد، سرآمد آن بزرگواران آیت‌الله خزعلی بودند.
وی ادامه داد: دانشگاه شهید چمران در 27 دی ماه 1357 میزبان آیت‌الله خزعلی برای اعلام شادمانی عمومی به مناسبت فرار پهلوی دوم و طلیعه سقوط رژیم ستمشاهی بود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: باید تاریخ انقلاب در خوزستان گردآوری شود و حجم بزرگ و فصل قطوری از آن باید از زبان آیت‌الله خزعلی استماع شود که کاری بسیار ضروری است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول