اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مداح پیشکسوت استان کرمانشاه:

بیداری اسلامی نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) است

خبرگزاری فارس: مداح پیشکسوت استان کرمانشاه با اشاره به ارتباط قیام امام حسین (ع) و بیداری اسلامی در جهان گفت: بیداری اسلامی نشات گرفته از قیام سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

بیداری اسلامی نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) است
محمد تقی مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: عزاداری سابقه دیرینه‌ای دارد و خود ائمه اطهار نیز برای امام حسین (ع) مجلس عزا می‌گرفتند.
وی ادامه داد: این سنت پسندیده نسل به نسل چرخیده تا به دست ما رسیده است و سعی کرده‌ایم با شیوه‌های قدیمی و سنتی درست آن را برگزار کنیم.
مسئول هیئت شاهزاده علی‌اکبر(ع) کرمانشاه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند عزاداری سنتی و به شکل قدیمی برگزار شود و بر این امر تاکید داشتند.
وی ادامه داد: ما نیز هر ساله در ماه محرم با برگزاری مراسم تعزیه، سینه‌زنی و برپایی مجالس برای آقا به عزاداری می‌پردازیم. 
مقدسی تصریح کرد: کلید سعادت و خوشبختی افراد در این مجالس است چنانکه بارها شاهد بوده‌ایم فردی نیز که معتقد نبوده است با وارد شدن به مجالس عزاداری امام حسین (ع) و آشنایی با خصوصیات ایشان به نماز و روزه روی آورده است. 
این مداح پیشکسوت افزود: مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) شروع هدایت برخی انسان‌هاست چرا که وقتی این افراد در مجالس عزاداری اشکی برای آقا می‌ریزند آرام آرام به دین روی می‌آورند و راه درست را پیدا می‌کنند. 
وی با اشاره به تاثیرات مهم قیام امام حسین (ع) در دنیا گفت: امام حسین (ع) فرموده‌اند که اگر با کشته شدن من دین احیا می‌شود پس ای شمشیرها مرا دریابید و امروز ثمرات این فرموده ارزشمند ایشان را شاهدیم.
مداح پیشکسوت استان کرمانشاه با اشاره به ارتباط قیام امام حسین (ع) و بیداری اسلامی در جهان گفت: بیداری اسلامی نشات گرفته از قیام سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول