اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم:

تاثیرپذیری قیام امام حسین (ع) مختص شیعه نیست

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: تاثیرپذیری قیام امام حسین (ع) و انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر توسط این امام همام به تمام جهان و آزاد مردان اختصاص دارد.

تاثیرپذیری قیام امام حسین (ع) مختص شیعه نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ناصر حمزه‌ای معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم پیش از ظهر امروز در مراسم نواخته شدن زنگ امر به معروف و نهی از منکر که در دبیرستان نجمه قم برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین(ع) در سال 61 هجری قمری برای انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، اظهار داشت: امام حسین(ع) برای اینکه اسلام نابود نشود حاضر به بیعت با یزید نشد و برای انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دست به قیام برداشت.
وی با بیان اینکه تاثیرگذاری قیام امام حسین (ع) مختص به شیعیان نیست، بیان داشت: گاندی رهبر هندوستان و نلسون ماندلا بارها اعتراف کرده‌اند که با پیروی از فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) توانستند با استعمارگران و ظالمان مقابله کنند.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره ‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مختص به زمان امام حسین(ع) نبوده است، یادآور شد: امروز دشمن با تمام وجود به مقابله با اسلام و تشیع پرداخته است و اگر ما امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نداشته باشیم نمی‌توانیم با توطئه‌های آنها مقابله کنیم.
وی گفت: دشمن فرهنگ و نسل جوان ما را هدف گرفته است و دام‌های بسیار زیادی در مقابل آنها پهن کرده است و اگر ما آگاهی‌های لازم را به آنها نبخشیم و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نداشته‌باشیم ستون‌های محکم نظام جمهوری اسلامی متزلزل خواهد شد.
حمزه‌ای اضافه کرد: اگر ما خوبی‌ها را در جامعه ترویج نکنیم و جامعه را از بدی‌ها باز نداریم جامعه‌ای سالم نخواهیم داشت و این همان مسئله‌ای است که دشمن به‌دنبال آن است.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) طلایه‌دار ارزش‌ها و خوبی‌ها است، تصریح کرد: ما باید با پیروی از این امام همام در جنگی که دشمن به راه انداخته است به خوبی ظاهر شویم و توطئه‌های دشمنان را خنثی سازیم و باید راه‌های نفوذ دشمن را به خوبی بشناسیم و با آن مقابله کنیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول