اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیر حوزه‌های علمیه:

جای حوزه علمیه در کیش خالی است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جای خالی حوزه علمیه در جزیره کیش احساس می‌شود.

جای حوزه علمیه در کیش خالی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، آیت‌الله مرتضی مقتدایی شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) در مسجد خاتم الانبیاء (ص) این جزیره که با حضور اهالی و دوستداران اهل بیت (ع)، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونان و مدیران این سازمان، امام جمعه و جمعی از روحانیون این جزیره و اقشار مختلف مردم اعم از بازاریان، فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزان، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: قیام بی‌سابقه حضرت امام حسین (ع) در تاریخ سرمنشا قیام‌های آزادیخواهان نسل‌های آینده شد.
وی با بیان اینکه نهضت این امام همام، ضمانتی برای بقای اسلام شد، عنوان کرد: ایام سوگواری بزرگ آزادیخواه تاریخ بشریت و حماسه‌ساز کربلا، حضرت امام حسین (ع) را به شیفتگان حضرتش تسلیت می‌گوییم و از تک‌تک دوستداران این حضرت انتظار می‌رود معارف و فلسفه عاشورا را در زندگی به عنوان الگو داشته باشند.
مسئول مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و عضو جامعه مدرسین این حوزه‌ با بیان این که شهادت امام حسین (ع) نقطه آغازی برای نهضت‌های اسلامی بوده است، گفت: امامان شیعه (ع) بعد از واقعه کربلا با توجه به ویژگی‌های زمان خود شجره طیبه اسلام را سیراب و با تربیت شاگردان متعدد دین مبین اسلام را به اقصی نقاط جهان صادر کردند.
مقتدایی در بخش دیگری از سخنان خود نفس وجودی حوزه علمیه را منتسب به امام زمان (ع‍ج) عنوان و آن را دانشگاه سربازان گمنام آن حضرت ذکر کرد.
وی افزود: تجربه نشان می‌دهد که وجود حوزه علمیه برای هر منطقه در راستای امنیت اعتقادی و فکری مردم بوده و سدی در برابر شبهه‌افکنی‌های دشمنان اسلام در قرن حاضر است.
مسئول مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با تحسین موهبت‌ها و زیبایی‌های خدادادی جزیره کیش، خاطرنشان کرد: جای خالی حوزه علمیه کیش در این جزیره زیبا احساس می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول