اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پشتیبانی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور خبر داد:

آموزش تخصصی کتابداران حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری فارس: مدیر پشتیبانی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: دوره‌های آموزش تخصصی کتابداران حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

آموزش تخصصی کتابداران حوزه‌های علمیه خواهران
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام داود رجبی‌نیا یکی از مهم‌ترین مسائل در مورد کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران را نیروی انسانی فعال در کتابخانه‌ها ذکر ‌و اظهار کرد: برای فعال کردن فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران به نیروی انسانی کارآمد نیاز داریم.
وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن برنامه وضعیت‌سنجی کتابداران حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در این زمینه مسائلی از جمله نیاز آنان به آموزش را مد نظر قرار داده‌ایم.
مدیر پشتیبانی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: در حال رایزنی با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستیم تا در یک طرح مشترک، برنامه آموزش کتابداران حوزه‌های علمیه خواهران را اجرا کنیم.
وی بررسی وضعیت منابع دیجیتال کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران را یکی دیگر از برنامه‌های پیش روی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران دانست و ادامه داد: هدف از اجرای این طرح بررسی میزان تجهیز کتابخانه‌ها به نرم‌افزارهای علوم اسلامی، استفاده‌کنندگان از این نرم‌افزارها اعم از طلاب، اساتید و کادر و میزان استفاده از آن بوده است.
‌رجبی‌نیا گفت: این طرح نشان می‌دهد کتابخانه‌ها در چه سطحی و به چه میزانی به تجهیز به منابع دیجیتال نیاز دارند.
وی با اشاره به انجام اقدامات اولیه اجرای مرحله سوم طرح تجهیز کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال رصد جدیدترین کتب پژوهشگاه‌های برتر قم هستیم تا به عنوان کتاب‌های پیشنهادی به کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران معرفی کنیم.
مدیر پشتیبانی پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه تاکنون مرحله اول و دوم طرح تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه خواهران اجرا شده است، عنوان کرد: در مرحله دوم این طرح حدود 815 عنوان کتاب به کتابخانه‌های به مدارس علمیه خواهران معرفی شده است و لیست کتاب‌های درخواستی مدارس علمیه دریافت شده است تا به صورت متمرکز از سوی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تهیه شود و در اختیار مدارس علمیه قرار گیرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول