اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

سفارت انگلیس مجرم است و باید پاسخگو باشد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به تخلفات سفارت انگلیس در تهران گفت: سفارت انگلیس مجرم است و باید پاسخگو باشد.

سفارت انگلیس مجرم است و باید پاسخگو باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی دفتر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، سفارت انگلیس در تهران سالیان متمادی است که باغ قلهک را به تصرف خود در آورده و این مطالبه هر ایرانی آزاده ای است که از نهادهای مسئول بخواهد اقدام های لازم برای احقاق حقوق مسلم کشور در این زمینه به صورت فعال صورت گیرد.
در اعتراض به این موضوع شهردار تهران شکایت خود را از سفارت انگلیس به قوه قضاییه فرستاد که این امر مورد حمایت بسیاری از سیاسیون قرار گرفت.
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ارتباط با شکایت شهرداری از انگلیس در خصوص باغ قلهک، گفت: در قانون شهرداری‌ها قطع درختان جرم محسوب می‌شود و کسی که این اقدام را انجام دهد مجرم است و باید در محکمه پاسخگو باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: متاسفانه سفارت انگلیس بدون مجوز شهرداری دست به قلع و قمع یکی از باغ‌های کهن شهر تهران زده است و به همین جهت شهرداری به محکمه قضایی شکایت کرده و سفارت انگلیس باید پاسخگو باشد. 
وی در ادامه عنوان کرد: دولت باید از شهرداری حمایت کند تا یک مجرم همچون سایر مجرمین در محکمه حاضر شود و پاسخگوی عمل خود باشد. 
نقوی حسینی با تاکید بر اینکه باغ قلهک باید به ملت ایران بازگردد، اظهار داشت: اگر در اینکه این ملک به جمهوری اسلامی تعلق دارد تردیدی وجود داشت و یا موضوع با روابط دیپلماتیک موضوع حل می‌شد کمیسیون امنیت ملی در این خصوص اقدام می‌کرد‌ام همانطور که کمیسیون امنیت ملی قبلا نیزنظر خودرا اعلام کرده باغ قلهک متعلق به جمهوری اسلامی است و دولت انگلیس در این باغ حقی ندارد. 
وی تصریح کرد: پس گرفتن باغ قلهک از طریق محاکم قضایی قابل حل است نه از طریق گفت‌و‌گوی اقدام لازم نیز در این خصوص انجام شده است. 
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اینکه چرا همچنان باغ قلهک در تصرف انگلیسی‌ها است، تصریح کرد: رسیدگی در محاکم قضایی طولانی است اما وزارت خارجه اقدامات لازم را انجام داده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول