اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جم:

نباید به سادگی از اهداف قیام امام حسین گذشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه جم گفت: باید نسبت به معرفی اهداف قیام امام حسین(ع) و یارانش تلاش بیشتری کنیم و نباید به سادگی از اهداف این قیام بگذریم.

نباید به سادگی از اهداف قیام امام حسین گذشت
به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حجت‌الاسلام محمد گنجی شامگاه یکشنبه در آیین سوگواری سالار شهیدان در شهرستان جم اظهار کرد: باید از منبر امام حسین(ع) استفاده کنیم و معرفت و بصیرت خود را افزایش دهیم و نباید به گریه و اندوه بسنده کنیم و باید با حقیقت عاشورا آشنا شویم.
وی افزود: بدون تردید پای منبر امام حسین(ع) نشستن ثواب و اجر اخروی دارد و هر قطره اشک به یاد امام حسین(ع) و یارانش اجر دارد و البته باید تلاش کنیم در کنار عزاداری بر معرفت دینی خود بیافزاییم و توشه معنوی برداشت کنیم.
امام جمعه جم در ادامه با اشاره به تاریخچه عزاداری عاشورا و محرم خاطرنشان کرد: تاریخ عزاداری شیعه پس از عاشورا، از همان زمان شهادت امام حسین (ع) شروع شد و پس از گذشت 1400 سال همچنان ادامه دارد و این حلقه قطع نمی‌شود و شیعیان و دوستداران ائمه اطهار(ع) همواره در این مسیر حرکت می‌کنند.
گنجی تصریح کرد: این اجتماع عظیم و این شور حسینی که در شما مردم وجود دارد نشان‌دهنده حق بودن و حقیقت امام حسین(ع) است و اگر راه امام عظیم‌الشان راه حق نبود تا امروز تداوم نداشت و رها می‌شد و این استمرار نشان‌دهنده حقیقت ایشان است.
وی بیان کرد: باید نسبت به معرفی اهداف قیام امام حسین(ع) و یارانش تلاش بیشتری کنیم و نباید به سادگی از اهداف این قیام بگذریم.
امام جمعه جم گفت: امروز دشمنان تمام تلاش خود را برای منحرف کردن اهداف قیام عاشورا صرف کرده‌اند و تلاش می‌کنند با اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی به این هدف برسند.
گنجی افزود: باید هوشیار باشیم و دشمنان را ناکام کنیم و اجرای صحیح عزاداری و پرهیز از تجمل‌گرایی و پرداختن به اصل موضوع موجب ناکامی دشمنان می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول