اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

21 ماه جاری صورت می‌گیرد؛

برپایی نمایشگاه پژوهش در شیراز

خبرگزاری فارس: دبیر شورای پژوهشی میراث فرهنگی فارس گفت: نمایشگاه پژوهش از 21 آذر ماه جاری در جهاد دانشگاهی شیراز با حضور میراث فرهنگی این استان از سوی استانداری فارس برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه پژوهش در شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مژگان ثابت قدم عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شورای پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در مدت زمانی که تشکیل شده فعالیت‌های خوبی را ارائه کرده است اظهار داشت: در جلساتی که با اعضای این شورا در کمیته گردشگری، مردم شناسی، باستان شناسی، مرمت، مطالعات تاریخی، موزه‌ها و امور فرهنگی، صنایع دستی و سرمایه‌گذاری برگزار شده، تصمیم گرفته شده است تا هر یک از کمیته‌ها فعالیت‌های خود را در دو قالب مطالعات و نمایش عکس و اسلاید در معرض دید علاقمندان قرار دهند.
وی گفت : مطالعات انجام گرفته در مورد ثبت مواریث معنوی فارس در فهرست آثار معنوی کشور نیز در قالب عکس و نوشتار در معرض دید علاقمندان، پژوهشگران و کارشناسان قرار می‌گیرد.
این مسئول اضافه کرد: مراسم سنتی تعزیه در شهرستان‌های مرودشت، کازرون، سروستان، مراسم چک چکو و چارچو گردانی استهبان در ماه محرم، شمشیر بازی خور لارستان، چوب بازی عشایر فارس، سمنو پزان شیراز و بافت گلیم قشقایی از جمله آثار معنوی ثبت شده فارس در فهرست آثار معنوی کشور است.
وی ادامه داد: کو چ عشایر قشقایی، منبت کاری آباده و قلم‌زنی به صورت منطقه‌ای از دیگر مواریث معنوی استان فارس به شمار می‌رود که مراحل ثبت آن درحال انجام است.
در ادامه این گفت‌وگو معاون گردشگری این اداره کل با بیان اینکه همزمان با آغاز هفته پژوهش سمینار راهکارهای «ماندگاری مسافر، با ابراز هتل» را در شیراز برگزار می‌‌کنیم، گفت: در این سمینار که شنبه 19 آذر ماه جاری در هتل پارسه شیراز برگزار می‌شود، محسن جوانمردی مدرس و عضو کمیته پژوهشی گردشگری با ارائه مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه گردشگری و همچنین راهکارهای اصولی برای جذب مسافران و افزایش مدت زمان اقامت آن‌ها در هتل‌ها و مراکز اقامتی با توجه به نحوه ارائه خدمات در هتل‌ها در امر آموزش هتلداران مطالب تخصصی خود را ارائه می‌کند.
مهران سوخکیان اضافه کرد: در این نشست تخصصی که با همکاری انتشارات پارسه و یکی از مراکز اقامتی فارس صورت می‌گیرد، همچنین از اعضای کمیته پژوهشی گردشگری این اداره کل نیز تجلیل می‌شود.
به گزارش فارس، کمیته پژوهشی گردشگری از جمله کمیته‌های شورای پژوهشی این اداره کل در 21 آذر ماه جاری نیز سمینار تخصصی «زنده باد مشتری شاکی» را در دستور کار قرار داده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول