اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

2 میلیون و 700 هزار واحد مسکن مهر در کشور در حال ساخت است

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 2 میلیون و 700 هزار واحد مسکن مهر در کشور در حال ساخت است.

2 میلیون و 700 هزار واحد مسکن مهر در کشور در حال ساخت است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد عصر امروز در حاشیه بازدید از مسکن مهر 210 واحدی شهرستان نمین اظهار کرد: در سال‌ جاری یک میلیون و 200 هزار واحد از این مسکن‌ها را در دست احداث داریم که 400 واحد روستایی و 800 واحد نیز در واحدهای شهری و شهرهای جدید است.
وی تصریح کرد: در سال‌ جاری طبق برنامه‌ریزی‌ها سهمیه سال 91 نیز از ساخت مسکن‌های مهر در کشور مشخص می‌شود که بیشتر سعی داریم به سمت خودمالکین و بافت‌های فرسوده سوق دهیم.
نیکزاد خاطرنشان کرد: با رعایت اصول فنی و نظام مهندسی مسکن‌های مهر هم اکنون در کشور در حال ساخت است و هیچ مشکلی را از این بابت در کشور شاهد نیستیم.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیلات ارایه شده در حوزه مسکن و شهرسازی در کشور اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه هیئت دولت تسهیلات ساخت مسکن در روستاها و شهرهای جدید که زیر 25 هزار جمعیت ‌دارند یا دارای 25 هزار نفر جمعیت هستند از 10 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی به وضعیت مسکن مهر اردبیل نیز اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون در اردبیل 62 هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است که 27 هزار و 500 واحد در روستاها و 34 هزار و 500 واحد در شهرها در حال ساخت و ساز است.
نیکزاد اضافه کرد: برای ساخت این مسکن‌ها یک هزار میلیارد تومان تسهیلات از طرف دولت پرداخت شده است و علاوه بر آن 90 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده و تثبیت شغل انجام شده است.
به گزارش فارس، وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب ساخت مسکن مهر 6.2 دهم میلیون مترمربع در اردبیل زمین در اختیار سازندگان مسکن قرار گرفته است و سیاست دولت بر این است که افراد واجد شرایطی که زمین، مسکن و وام‌های یارانه‌دار نگرفته‌اند، در کشور صاحب خانه شوند.
نیکزاد همچنین به نبود وصول مالیات در مسکن مهر اشاره کرد و افزود: به غیر از نقل و انتقال مسکن مهر هیچ نقل و انتقالی را ندارد.
وی عنوان کرد: به زودی با حضور رئیس جمهور واحدهای مسکن مهر که آماده‌سازی شده‌اند در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و مردم طعم شیرین خانه‌دار شدن را می‌چشند.
 
روزانه 500 پرواز در کشور انجام می‌شود
به گزارش فارس، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود از انجام روزانه 500 پرواز و در طول هفته 3 هزار و 500 پرواز در کشور خبر داد و گفت: ما همکاری گسترده‌ای را با کشورهای همسایه در زمینه راه‌های آبی، خاکی و هوایی داریم که هر روز نیز در صدد گسترش این روابط هستیم.
نیکزاد با تاکید بر این‌که تا پایان سال شاهد افزایش یا کاهش بلیت هواپیما ‌در کشور نیستیم، تصریح کرد: از 321 میلیون جابه‌جایی در کشور 27 میلیون نفر از طریق هوایی جابه‌جا می‌شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول