اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد:

پیشرفت در احداث واحد کربنات سدیم فیروزآباد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با تلاش‌های انجام شده پیشرفت فیزیکی واحد تولیدی کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد به 30 درصد رسید.

پیشرفت در احداث واحد کربنات سدیم فیروزآباد
غفار صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: واحد کربنات سدیم فیروزآباد با ظرفیت تولید 300 هزار تن در سال، معادل 1،5 برابر ظرفیت بزرگترین واحد کشور در این شهرستان در حال احداث است.
صفری خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری این واحد تولیدی کربنات سدیم یک‌هزار و 400 میلیارد ریال بوده، که با تامین اعتبار آن شاهد تسریع در بهره‌برداری از این واحد تولیدی می‌شویم.
وی تصریح کرد: این واحد تولیدی کربنات سدیم در فاصله 35 کیلومتری جنوب غرب فیروزآباد و در مسیر عسلویه و در مجاورت منابع عظیم سنگ آهک و نمک قرار دارد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: احداث واحد تولیدی کربنات سدیم فیروزآباد با موافقت اولیه اداره کل محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مجوز تاسیس از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس انجام شده است.
صفری اضافه کرد: طرح احداث این واحد کربنات سدیم جزو طرح‌های آمایش صنعتی بوده که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس برای دریافت تسهیلات بانکی 48 میلیون دلاری به بانک صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است.
وی ابراز داشت: در راستای تسریع در روند اجرایی این طرح بانک ملی استان فارس تسهیلات مالی مورد نیاز را تامین و پرداخت می‌کند.
صفری تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای 700 نفر به صورت مستقیم به ویژه افراد محلی و بومی و توسعه اقتصادی برای شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین از ویژگی‌های مهم این واحد کربنات سدیم است.
وی ادامه داد: تصویب عملیات گازرسانی به واحد کربنات سدیم فیروزآباد از مصوبات سفر سوم رئیس جمهور به استان فارس بوده که موافقت اولیه برای تامین برق از پست کنار سیاه این شهرستان صورت گرفته است.
این مسئول همچنین گفت: کربنات سدیم با نام تجاری sodaash با دو شکل طبیعی و مصنوعی در طبیعت و واحدهای صنعتی مورد استفاده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خاطرنشان کرد: کربنات سدیم در صنایع شیمیایی به ویژه صنعت شیشه، بلور، صنایع بهداشتی و شوینده، نساجی و دباغی، غذایی و کاغذ مصرف دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول