اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

آمادگی بازرسان بهداشتی چهارمحال و بختیاری برای نظارت بر ذبح دام

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بازرسان بهداشت گوشت دامپزشکی این استان سلامت گوشت نذری و قربانی را در روزهای تاسوعا و عاشورا برعهده دارند.

آمادگی بازرسان بهداشتی چهارمحال و بختیاری برای نظارت بر ذبح دام
حمید مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و افزایش ذبح دام قربانی در هیئت‌های مذهبی می‌‎طلبد مردم در خرید دام‌ها از سلامت دام اطمینان حاصل کنند.
وی افزود: برهمین اساس این اداره‌کل با استقرار اکیپ‌های بازرسین بهداشتی و ناظران ذبح شرعی در شبکه‌های دامپزشکی و اکیپ‌های سیار در تکایای منتخب آماده پاسخگویی به مسائل بهداشتی و شرعی عزادارانی که اقدام به قربانی دام می‌کنند، هستند.
مهری ادامه داد: در ایام تاسوعا و عاشورا تمامی شبکه‌های دامپزشکی در شهرستان‌های این استان فعال بوده و تمامی مردم این استان می‌توانند برای تأیید سلامت دام‌های قربانی با بازرسان بهداشتی مستقر در شبکه‌های دامپزشکی تماس بگیرند.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مردم باید در هنگام خرید دام از سلامت ظاهری دام اطمینان حاصل کنند و توجه داشته باشند که دام خریداری شده هیچگونه علائم ظاهری بیماری از قبیل لاغری، بیماری‎های پوستی، وجود کنه روی بدن دام، تب، ریزش آب و ترشحات چرکی از بینی و چشم نداشته باشد.
وی با بیان اینکه رنگ لاشه و گوشت سالم باید قرمز، روشن و متمایل به صورتی و فاقد بوی غیر طبیعی باشد، تأکید کرد: استفاده از دستکش و ماسک برای ذبح دام و آماده سازی گوشت ضروری است.
مهری در ادامه با تأکید بر اینکه نظارت بر گوشت‌ دام‌های قربانی پیش از کشتار دام‌ها صورت می‌گیرد، افزود: تجهیزات مناسب شامل روپوش سفید، گوشی معاینه، ترمومتر، وسایل لازم در راستای بازرسی گوشت، برای ناظران بر گوشت در این ایام تدارک دیده شده است.
وی اضافه کرد: در راستای نظارت بهداشتی پیش از کشتار، آثار آلودگی‌های انگلی خارجی و نیز تب‌دار بودن دام باید مورد توجه ویژه قرار گرفته واین مهم همچنین طی دوره استراحت پیش از کشتار در مورد دام‌های قربانی ضروری است.
مهری خاطرنشان کرد: دام‌هایی که نشانه‌های درمانگاهی غیرطبیعی دارند، باید به شیوه مناسب علامت‌گذاری شوند تا فروش آنان به عنوان دام قربانی صورت نگیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول