به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجتالاسلام محمد قاسمیزاده پیش از ظهر امروز در جمع دانشآموزان مدارس متوسطه دخترانه راین به تبیین علل و عوامل وقوع واقعه کربلا پرداخت و اظهار داشت: استفاده از شعار "حسبنا کتابالله" مهمترین اقدامی بود که خلفای راشدین برای انحراف جامعه اسلامی و طرد امام معصوم (ع) بر حق از آن استفاده کردند.
وی بیان کرد: کافی دانستن قرآن بدون نیاز به امام معصوم (ع) و فراهم کردن بستر تشتت در درون جامعه که در نهایت منجر به ایجاد فرقههای گوناگون شد، مهمترین اقداماتی است که حتی تا امروز نیز بشر گرفتار آثار و پیامدهای سوء آن است.
قاسمیزاده با اشاره به سیاست تحریف از سوی خلفا که اعتقادات مسلمانان را هدف گرفته بود آن را مقدمهای برای امری مهمتر دانست تا در آن مسیر هدایت انسانها سد شود و بیان داشت: در این راستا به مردم القا کردند که قرآنی که نزد علی (ع) است با آنچه قرائت میشود، تفاوت دارد و در حقیقت مردم را با قرآن از قرآن فاصله دادند.
وی خاطرنشان کرد: امروز هم میبینید که هزاران سایت علیه اعتقادات و باورهای شیعه فعالیت میکنند و درصدد ایجاد همین انحرافات هستند.
قاسمیزاده اکتفا کردن به قرآن با شعار "حسبنا کتابالله" و طرد امام حق را از دیگر سیاستهای آنان برای انحراف جامعه اسلامی دانست و افزود: در حالی که انسان بدون مفسر و مروج قرآن به تکامل حقیقی دست نمییابد، اما آنان با کافی دانستن قرآن، نیاز به امام معصوم (ع) را نفی کرده که به دنبال آن نیاز به حدیث هم از بین رفت.
وی تصریح کرد: امروز هم عدهای حتی از حزباللهیها و افراد متدین میگویند، وقتی عقل، سنت و قرآن است، دیگر نیازی به وجود مرجع تقلید نداریم و اینجاست که بصیرت عاشورایی کارساز است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: بررسی حالات معاویه در تخریب دین و راندن مردم از آن به وسیله دین بیانگر مشابهت با کار افراد بداخلاقی است که امروز در مساجد بچهها و نوجوانان را میرانند غافل از اینکه این بچه کجا باید تربیت شود.
وی با ذکر این نکته که خلفا در جایگاه صاحبان مناصب حکومتی هم نتوانستند پاسخگوی جامعه باشند به گونهای که عمر مکرر اذعان کرده است "اگر علی نبود عمر هلاک میشد" خاطرنشان کرد: وقتی این صحنه پیش آمد، آنان کرسیهای درس دروغین و احادیث جعلی درست کردند تا مردم را سرگرم کنند.
قاسمیزاده عنوان کرد: از ننگترین اعمالی که خلفا انجام دادند، این بود که مردم را وادار کردند تا در درون خود دچار تشتت شده و هر یک مرامی انتخاب کنند و این خطری قوی، پررنگ و پرشتاب بود که در نهایت به فرقههایی از جمله واقفیه انجامید و فرد با تحمل سختی و زحمتی که در همه انتخابهای خود کشیده بود در نهایت بر یک امام توقف کرد.
وی اظهار داشت: انحرافات ایجاد شده برای سد کردن مسیر هدایت انسانها تداوم یافت تا حادثه کربلا شکل گرفت.
انتهای پیام/آ20
اخبار مرتبط
-
خاکسپاری نمادین شهدای کربلا سرفصل عزای سیدالشهدا
-
قیام کربلا برای اصلاح جامعه بود
-
عاشوراییان کوچک آبادان کربلایی شدند
-
دنیاپرستی از دلایل وقوع حادثه کربلا بود
-
بزرگترین معروف کربلا تسلیم نشدن در برابر ظالمان است
-
این دل تنگم عقدهها دارد، گوییا میل کربلا دارد
-
رسانهها در نقل حادثه کربلا به درستی عمل کنند
-
دنیا تشنه معارف کربلاست
-
تمسک به علی اصغر(ع) مظلومیت کربلا را بیان میکند
-
حرکت شتران با کجاوه؛ نماد کاروانهای کربلا
-
حادثه کربلا نتیجه جدایی قرآن از ولایت بود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.