اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مذهبی:

سینما و تلویزیون نباید از پرداخت به قیام عاشورا کوتاهی کنند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مذهبی گفت: سینما و تلویزیون نباید از پرداخت به عاشورا و فلسفه آن و همچنین مفاهیم غنی آن دست بردارد و سریال مختارنامه در پرداخت به عاشورا کافی نبود.

سینما و تلویزیون نباید از پرداخت به قیام عاشورا کوتاهی کنند
حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد ضرورت پرداخت به واقعه عاشورا و مضامین مرتبط به آن در فیلم‎ها و سریال‎ها اظهار داشت: پرداختن به موضوع عاشورا و قیام امام حسین (ع) یکی از ضروریات سینما و تلویزیون ما است که باید از آن برای تربیت نسل‎های آینده استفاده کرد اما گاهی  فیلم‌سازان ما به دلایل متعدد از این امر خودداری می‎کنند.
وی افزود: پرداختن به موضوعاتی چون عاشورا دارای مایه‎های غنی دراماتیک و همچنین جنبه‎های غنی دینی است که فیلم‌سازان می‎توانند از نظر تکنیکی و تخصصی و همچنین بهره بردن از آن در زندگی‎های امروز بهره بی‎نظیری ببرند.
این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه فیلمسازان و کارگردانان متعهدی در ایران وجود دارد اما آنها از وارد شدن در این مقوله تعلل می‎کنند، بیان داشت: سینماگران و فیلمسازان ما با اینکه می‎دانند دفاع مقدس ما از حادثه عاشورا متأثر بوده است و در برخی فیلم‎ها هم گوشه‎هایی از این تأثرات به چشم می‎خورد، به عنوان مثال فیلم پرواز در شب ساخته رسول ملاقلی‌پور که رگه‎هایی از سقایی حضرت ابوالفضل (ع) را نمود می‎دهد، اما باز هم به طور دقیق به بیان آن نمی‎پردازند.
وی ادامه داد: بسیاری از فیلم‎های ایرانی را می‎توان نام برد که در دهه‎های گذشته در ارتباط با آرمان‎های امام حسین(ع) ساخته شده است که البته برخی از آنها قابل قبول نیست، اما باید فیلمسازان بدانند که در مورد عاشورا و آرمان‎های امام حسین (ع) می‎توان بیش از این پرداخت داشت، بالاخص در حیطه سینما که طرفداران زیادی دارد.
باقری با تاکید بر اینکه تلویزیون هم نباید از پرداخت به آرمان‎های مثبت و ریشه‎ای در اسلام دست بردارد، تصریح کرد: تلویزیون در سال‎های اخیر به استثنای سریال مختارنامه کار در خور توجه‎ای نداشته است، البته سریال‌هایی چون شب دهم و معصومیت از دست رفته نیز نه به طور کامل اما اندکی توانستند به موضوع کربلا و موارد مرتبط با آن اشاره‎های کوتاهی داشته باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول