اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار جوانان حزب‌الهی با امام جمعه موقت لارستان صورت گرفت؛

تظلم‌خواهی از هتک حیثیت عزاداران عاشورایی لارستان

خبرگزاری فارس: جمعی از جوانان حزب‌الهی به منظور تظلم‌خواهی برای هتک حیثیت عزاداری عاشورا با امام جمعه موقت لارستان دیدار کردند.

تظلم‌خواهی از هتک حیثیت عزاداران عاشورایی لارستان
به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، جمعی از جوانان حزب‌الهی به منظور تظلم‌خواهی برای هتک حیثیت عزاداری عاشورا با امام جمعه موقت لارستان دیدار کردند.
در این دیدار که صبح امروز صورت گرفت، جوانان حزب‌الهی و ولائی لارستان با آیت‌الله سید محمد حسین نسابه امام جمعه موقت لارستان دیدار و درباره هتک حیثیت صورت گرفته نسبت به عزاداری حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) در منطقه لارستان سخن گفتند و نزد ایشان شکایت بردند.
نماینده جوانان حزب‌الهی در این جلسه خطاب به آیت‌الله نسابه گفت: معدودی افراد در منطقه لارستان با سوء استفاده از نجابت و وحدت بین شیعه و سنی چند سالی است که در ایام ماه محرم اقدام به اهانت به ساحت مقدس اهل بیت رسول‌الله (ص) و به ویژه امام حسین (ع) می‌کنند.
وی با وهابی خواندن این افراد افزود: در برخی از مناطق و روستاهای این شهرستان چند نوبت به پارچه نوشته‌های عزاداری‌ها حمله شده و در جدیدترین این اقدامات خلاف شرف و انسانیت، حتی برخی افراد با عنوان مبلغ مذهبی اقدام به توهین و تخطئه عزاداری برای سالار شهیدان در مجامع عمومی کرده‌اند.
نماینده جوانان حزب‌الهی با تأکید بر این نکته که اکثریت اهل سنت منطقه لارستان محب اهل بیت رسول‌الله (ص) بوده و حتی مفتی اهل سنت منطقه در ماجرای تخریب حرمین شریفین عسکریین پیام تسلیت صادر کردند، خاطرنشان کرد: به یقین این افراد به صورت هدایت شده در منطقه دست به این حرکات ساختار‌شکنانه می‌زنند تا اصل وحدت بین شیعه و سنی را تحت‌الشعاع قرار دهند و ما نزد حضرت عالی به عنوان یکی از بزرگان منطقه تظلم آورده‌ایم تا در این زمینه جوانان غیرتمند و عزاداران سالار شهدا را ارشاد کنید.
نسابه نیز در این دیدار با تشکر از شور و غیرت عاشورائی جوانان گفت: امیدوارم مسئولان امر این موارد را با جدیت و حساسیت پیگیری کنند و عاملان این قبیل اقدامات زشت و پلید شناسایی شوند تا خدای ناکرده عده‌ای اندک که به یقین دشمن مسلمین هستند نتوانند با این قبیل هتاکی‌ها و وهن اهل بیت رسول‌الله (ص) به اهداف شوم خود در بر هم زدن اتحاد مسلمین دست یابند.
خطیب جمعه لارستان با ذکر برخی مستندات از کتب اهل سنت و شیعیان و حتی مسیحیان، قیام حضرت ابا عبدالله را مطلع حریت و آزادگی جهان برشمرد و تصریح کرد: مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفایش یکی از مسلمات دینی و مورد تأیید هر مورخ و مستشرقی است و جنایت و خباثت آل امیه در روز عاشورا دل هر دردمندی را به درد می‌آورد.
وی افزود: تعلق خاطر شیعیان و هر آزادمردی به امام حسین (ع) خدشه ناپذیر و فغان بر مظلومیت آن حضرت یک باور قلبی است و با این قبیل هتاکی‌ها وهابیت به هیچ وجه راه به جایی نمی‌برد.
در پایان این دیدار صمیمانه و معنوی که در بیت آیت‌الله نسابه انجام گرفت، یکی از ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت امام حسن مجتبی (ع) به عنوان مظلوم بقیع و امام حسین به عنوان غریب نینوا پرداخت.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول