اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان دهه نخست ماه محرم؛

بصیرت عاشورایی در بارگاه 30 امام‌زاده اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: از ابتدای دهه نخست ماه محرم جاری بصیرت عاشورایی در بارگاه 30 امام‌زاده در شهرستان اصفهان برگزار می‌شود و با اجرای آن فرهنگ غنی عاشورا در میان اصفهانی‌ها زنده می‌شود.

بصیرت عاشورایی در بارگاه 30 امام‌زاده اصفهان برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام رضا صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بصیرت افزایی جوانان در راستای آشنایی با فرهنگ اصیل عاشورا از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار داشت: ارزش‌های عاشورا و قیام امام حسین (ع) باید به منظور مقابله با تهاجم‌های فرهنگی دشمنان در جامعه به جوانان ایرانی شناسانده شود.
وی به یکی از مهم‌ترین نتایج قیام امام حسین در میان شیعیان جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: بصیرت عاشورایی و شناخت عاشورا از مهم‌ترین نتایج قیام امام حسین در میان مسلمانان شیعه است و چگونگی ایجاد رویداد کربلا و عاشورا باید به جهانیان شناسانده شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه قیام حسین (ع) برای احیا و زنده نگه داشتن سیره امام علی (ع) بوده است، تصریح کرد: حادثه عاشورا مبتنی بر احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو فریضه مهم اسلامی و الهی در جامعه است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم نسبت به احیای این دو فریضه مهم الهی بی‌توجه هستند، اضافه کرد: این موضوع مهم باید به صورت ویژه در سطح جامعه احیا شود و سنت پیامبر گرامی اسلام (ع) باید در تمام ابعاد زندگی مسلمانان گنجانده شود.
صادقی با اشاره به اینکه ترویج و گسترش احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عهده تمام مردم قرار دارد، تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور برنامه بصیرت عاشورایی را در بارگاه امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌کند.
وی به اجرای این برنامه در شهرستان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: بصیرت عاشورایی در این اداره به صورت گسترده و نمادین اجرا می‌شود و در این برنامه فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه امام حسین (ع) با تمسک به بصیرت عاشورایی در میان مردم فرهنگ‌سازی می‌شود.
 سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه مردم باید ولایت و امامت را درک کنند، بیان داشت: قیام امام حسین (ع) به دنبال اقدامات دشمنان به منظور خاموش کردن چراغ ولایت و در راستای مقابله با برنامه‌های آن برای ولایت ستیزی صورت گرفته است.
وی به هدف دشمنان از ایجاد بدعت در دین اشاره کرد و گفت: کم‌رنگ شدن ولایت در میان مردم از مهم‌ترین اهداف دشمنان اسلام در سطح جامعه است و این افراد به دنبال گرفتار شدن مردم به جهل و نادانی و سرکوبی ولایت هستند.
صادقی با اشاره به اینکه بصیرت تمام مردم و به ویژه جوانان باید در زمینه قیام امام حسین (ع) افزایش یابد، اظهار داشت: شجاعت و آزادگی به دنبال قیام امام حسین (ع) و حادثه عاشورا در میان مسلمانان شیعه نهادینه شده است و جوانان باید در محور ولایت و ولایت مداری حرکت کنند.
وی اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) به دنبال ایجاد عدالت و برابری در میان مردم و مقابله با  عدالت ستیزی در جامعه صورت گرفته است و مسلمانان باید با تمسک به ارزش‌های اسلامی هویت و فرهنگ غنی عاشورا را در دنیا حفظ کنند.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای دهه نخست ماه محرم جاری بصیرت عاشورایی در بارگاه 30 امام‌زاده در شهرستان اصفهان برگزار می‌شود و با اجرای آن فرهنگ غنی عاشورا در میان اصفهانی‌ها زنده می‌شود.
وی به اجرای این برنامه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بصیرت عاشورایی در سال گذشته نیز در اصفهان اجرا شده است و بصیرت عاشورایی به صورت نمادین نیز در دهه‌های آتی ماه محرم در اصفهان صورت می‌گیرد.
صادقی با بیان اینکه اسلام دین محبت است، تاکید کرد: دشمنان اسلام با ارائه برنامه‌های ماهواره‌ای به مردم به دنبال تخریب و انحراف در دین اسلام هستند و این شبکه‌ها اسلام را نمادی از خشونت می‌دانند که اظهارات آنها هیچ‌گونه واقعیتی ندارد.
 وی با اشاره به اینکه انسان‌ها باید به حقیقت‌های دین اسلام واقف شوند، اضافه کرد: تمام اقدامات دشمنان به منظور تخریب و تحریف در دین اسلام محکوم است و جامعه اسلامی باید نماد‌های دین اسلام را به جهانیان معرفی کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول