اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار؛

تجمع عزاداران اردبیل عصر عاشورا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: با هدف پاسداشت روز عاشورای حسینی و برپایی مراسم منظم عزاداری در عصر عاشورا، تجمع اردبیلی‌ها در این روز برگزار می‌شود.

تجمع عزاداران اردبیل عصر عاشورا برگزار می‌شود
یوسف اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در استقبال عمومی عصر تاسوعا که در دو سال گذشته با حضور اقشار مختلف مردم و عزاداران حسینی به شکل با شکوه و وحدت آفرین برگزار شده امسال برای نخستین بار به پیشنهاد ریش‌سفیدان و معتمدان و بزرگان دسته‌های عزاداری اردبیل آیین باشکوه عزاداری عصر عاشورا برگزار می‌شود.
وی با یادآوری اینکه در سال‌های اخیر جای خالی یک عزاداری با شکوه در عصر عاشورا احساس می‌شد، اظهار داشت: برای پر کردن ایام خالی بعد از پایان مراسم عزاداری در ظهر عاشورا تصمیم گرفته شد از امسال برنامه عظیم عصر عاشورا نیز در پیشواز شام غریبان در میدان عالی‌قاپوی اردبیل و خیابان‌های منتهی به آن برگزار شود.
این مسئول ابراز داشت: امیدواریم دستجات و گروه‌های عزاداری در این برنامه که از ساعت 15 تا نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود حضور باشکوهی داشته و عشق و دلدادگی خود را به ساحت ابا‌عبداالله‌الحسین نشان دهند.
فرماندار اردبیل ادامه داد: دستجات مختلف عزاداری از محلات و مناطق مختلف برای برپایی با شکوه این آیین اعلام آمادگی کردند تا با آمادگی بیشتر، شایسته و مناسب به استقبال شام غریبان سید و سالار شهیدان حضرت ابا‌عبدا‌لله‌الحسین بروند.
اکبری اضافه کرد: در این مراسم علاوه بر سینه‌زنی و مداحی محبان اهل بیت عصمت و طهارت برنامه‌های متنوع سوگواری دیگر برگزار می‌شود که قرار است بعد از این مراسم عزاداران حسینی به شکل گسترده آیین شام غریبان اسرا و شهدای کربلا را برپا کنند.
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری برنامه عصر تاسوعا اشاره کرد و گفت: این برنامه امسال از ساعت 13 تا 15 به شکل منظم و با شکوه خاص برگزار می‌شود و قرار است تمام رسانه‌های داخلی و خارجی تجمع عظیم اردبیلی‌ها را در عصر تاسوعا که پر شورتر از سال قبل در خیابان‌های منتهی به عالی قاپو برگزار می‌شود به تصویر بکشند.
فرماندار اردبیل از اهالی مناطق اطراف عالی قاپو و خیابان‌های همجوار خواست تا از توقف خودروهای خود در این مسیر از صبح تاسوعا پرهیز کنند تا مراسم بدون کمترین تاخیر و اختلال به صورت تفکیک شده برادران و خواهران عزادار در این مسیر انجام شود.
اکبری در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: برنامه عزاداری امسال در اردبیل که بازتاب جهانی خواهد داشت زمینه شوکت و عظمت روز افزون اردبیلی‌های متدین و عاشق اهل بیت (ع) را فراهم کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول