اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران:

تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی در گچساران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران از برگزاری مراسم عزاداری با عنوان ایل سوگوار با تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی گچساران خبر داد.

تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی در گچساران برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل ظهر امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی گچساران در نشست با مسئولان هیئت‌های مذهبی و عزاداری در این شهرستان اظهار کرد: ماه‌های محرم و صفر از دیرباز نزد ایرانیان از جایگاه خاصی برخوردار بوده و دو ماه خاص عزاداری شیعیان جهان به شمار می‌رود.
وی ابراز داشت: در هر منطقه‌ای برگزاری عزاداری‌ها با آداب و سنن خاصی همراه بوده و در گچساران نیز شور برپایی این مراسم آغاز شده است.
ملکوتی‌اصل بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری ابا عبدالله‌الحسین (ع) در مساجد و هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و گفت: ائمه جماعات در این ایام باید نهضت امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کرده و مردم را به سمت تفکر و مطالعه در حوزه حادثه عاشورا سوق دهند.
وی بیان کرد: قرائت مقتل واقعه کربلا به صورت مستند برای مردم یکی از موضوعاتی است که بنا بر تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری باید مورد توجه ائمه جماعات و وعاظ قرار گیرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با بیان اینکه امروز  دشمن برای سست کردن پایه‌های اعتقادی مردم از هیچ اقدامی فروگذار نیست، گفت: هیئت‌های مذهبی در محله‌ها نقش مهمی را در زنده نگه داشتن مراسمات دینی و اعتقادی و تقویت اعتقادات و ارزش‌ها به‌خصوص عزاداری سید‌الشهدا(ع) دارا هستند.
ملکوتی‌اصل تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی قبل از شب هشتم محرم بیرون نیایند و در مکان هیئت خود، عزاداری‌های شب‌های محرم را برگزار کنند.
وی افزود: عدم استفاده از تمثال و علامت، دعوت و استفاده از روحانیون و مبلغان دینی در هیئت‌ها و استفاده از مداحی افراد صاحب وجه مناسب از دیگر مواردی بوده که هیئت‌های مذهبی باید به آن توجه داشته باشند.
ملکوتی‌اصل با تشکر از مسئولان هیئت‌‌های مذهبی در برگزاری باشکوه و مطلوب عزاداری امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: همه هیئت‌های مذهبی گچساران از آغاز عزاداری ماه محرم تاکنون بر اساس توصیه‌های تبلیغات اسلامی عمل کرده و مشکلی در روند برگزاری مراسم‌های عزاداری در گچساران وجود ندارد.
این مقام دینی گچساران ابراز داشت: همایش بزرگ ایل سوگوار با تجمع بزرگ هیئت‌های عزاداری گچساران و اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار می‌شود.
ملکوتی‌اصل از هیئت‌های مذهبی و عزاداری گچساران خواست تا برای برگزاری باشکوه این مراسم بزرگ، همکاری لازم را اداره تبلیغات اسلامی گچساران داشته باشند.
وی گفت: این مراسم ساعت 8 شب چهارشنبه نهم آذر از میدان امام (ره) گچساران تا فلکه ساعت و میدان امام حسین (ع) تا چهار راه صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار می‌شود.
ملکوتی‌اصل از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف خواست تا برای شرکت عموم مردم در این مراسم اطلاع‌رسانی داشته باشند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول