اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرودگاه نوشهر خبر داد:

راه‌اندازی پرواز نوشهر به اصفهان و شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس فرودگاه نوشهر گفت: در حال حاضر پرواز با مبدا نوشهر به بندرعباس، تهران و مشهد را داریم و به‌زودی پرواز به اصفهان و شیراز هم راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی پرواز نوشهر به اصفهان و شیراز
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، مصوبات دوره‌های قبل سفر رئیس جمهور به چالوس و پیشنهادات سفر چهارم در نشست تخصصی صبح امروز این شهرستان بررسی شد.
رئیس فرودگاه نوشهر درباره مصوبات سفرهای دور اول و دوم با موضوع فرودگاه نوشهر بیان داشت: احداث جایگاه سوخت و توسعه و تجهیز فرودگاه برای بین‌المللی شدن آن از جمله مصوبات بوده که جایگاه سوخت به بهره‌برداری رسیده است.
علی متانت ابراز داشت: مشکلات مختلفی از جمله ساختمان‌های حریم فرودگاه نوشهر به عنوان موانع توسعه فرودگاه وجود داشت که انتظار می‌رود ساماندهی و تعیین تکلیف آن برای سفر چهارم در بسته پیشنهادی گنجانده شود.
وی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری بیش از 23 هزار مسافر از طریق فرودگاه نوشهر جابجا شدند، گفت: در حال حاضر پرواز به بندرعباس، تهران و مشهد را داریم و به‌زودی پرواز به اصفهان و شیراز هم راه‌اندازی می‌شود.
متانت خاطرنشان کرد: سالن ترانزیت جدید فرودگاه نوشهر کلنگ‌زنی شد، عملیات احداث آن آغاز شده و تا شهریور سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین اعتباراتی برای تجهیز فرودگاه به دستگاه‌های کمک ناوبری در نظر گرفته شده است.
 
* بیمارستان جایگزین چالوس 75 درصد پیشرفت دارد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالوس نیز با اشاره به مصوبات دوره‌های قبلی سفر گفت: ساختمان پزشکان 10 واحدی بیمارستان طالقانی و چهار واحدی بیمارستان حضرت قائم از مصوبات این سفرها بوده که به ترتیب 100 و 85 درصد پیشرفت داشته است.
شهرام شکرزاده افزود: تحویل یک دستگاه آمبولانس برای بیمارستان طالقانی و یک دستگاه برای بیمارستان حضرت قائم نیز در سال 89 انجام شد.
وی ادامه داد: پایگاه اورژانس جاده‌ای مرزن‌آباد و پایگاه جاده‌ای دونا نیز به طور 100 درصد انجام شد و به بهره‌برداری رسید.
این مسئول ادامه داد: بیمارستان جایگزین بیمارستان فعلی با 160 تختخواب از دیگر پروژه‌های این سفرها بوده که در حال حاضر 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای احداث مرکز شبانه‌روزی 10 تختخوابه مرزن‌آباد هنوز زمینی تهیه نشده است.
 
* سالن ورزشی دلگشا 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان چالوس نیز تصریح کرد: سالن ورزشی هچیرود با 300 میلیون تومان اعتبار و سالن ورزشی چالوس‌محله با 350 میلیون تومان اعتبار به ترتیب در سال‌های 89 و 90 به بهره‌برداری رسیدند.
سید نورالدین حسینی ادامه داد: سالن ورزشی دلگشا نیز با 250 میلیون تومان اعتبار در سال 89 آغاز به‌کار کرده که تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
* احداث 16 واحد مسکونی ارزان‌قیمت
رئیس بنیاد مسکن چالوس نیز بیان داشت: احداث 16 واحد مسکونی ارزان‌قیمت از جمله مصوبات دوره‌های سفر رئیس جمهور بوده که هشت واحد در چالوس محله به صورت تجمیعی ساخته و تحویل شد و هشت واحد در سطح روستاهای شهرستان به بهره‌برداری رسید.
 
* مصوبه احداث مجتمع فرهنگی و هنری
رئیس فرهنگ و ارشاد چالوس نیز با اشاره به مصوبه احداث مجتمع فرهنگی و هنری به مشکلاتی که طی چند سال به منظور تهیه زمین برای ساخت این مجتمع بود اشاره کرد و گفت: زمینی از سوی شورای شهر برای احداث این مجتمع واگذار شده است.
محمد شریفی ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه‌های مجتمع‌سازی را اداره مسکن و شهرسازی اجرایی می‌کند و تاکنون رضایت مدیرکل از نحوه اجرای آن جلب نشده، برای مجتمع چالوس مدیرکل ارشاد مازندران، توافقنامه عملیاتی شدن آن را امضا نکرده است.
 
* مصوبه قابل ذکری در شهر گردشگری نداشتیم
در ادامه جعفر رستمی‌فر رئیس شورای شهرستان چالوس و عضو شورای شهر کلاردشت با اشاره به اینکه مصوبه قابل ذکر و مهمی در این بخش بزرگ و گردشگری در طول سه سفر نداشتیم، بیان داشت: انتظار می‌رود نسبت به پیگیری این موضوع در سفر چهارم و اختصاص اعتبارات ویژه برای این بخش گردشگری اقدام شود.
همچنین نورعلی رادمهر رئیس شورای بخش مرکزی چالوس به مشکلات ایجاد شده حرایم مختلف در این بخش اشاره کرد و گفت: حریم 200 متری رودخانه سردآبرود و حریم 200 متری لوله‌های انتقال گاز از جمله مشکلاتی است که مردم بخش مرکزی با آن دست به گریبانند و انتظار می‌رود به حذف این حریم‌ها برای تسهیل در روند ساخت و ساز این بخش اهتمام شود.
 
* شبکه‌های تلویزیونی غرب مازندران 16 تایی می‌شود
فرماندار چالوس نیز در این جلسه به بخشی از دغدغه‌های مردم درباره نارسایی در خدمات شهری اشاره کرد و از شوراهای شهر و شهرداری‌ها خواست تا نسبت به این موضوع پیگیری بیشتری داشته باشند.
سید قدیر رضایی ادامه داد: مدیران شهرستان نسبت به ارائه گزارش عملکرد مصوبات سفر رئیس جمهور و همچنین اعلام پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در سفر چهارم به صورت کتبی اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتبار خوبی که از ردیف تملک و دارایی برای توسعه و تجهیز صدا و سیمای مازندران در غرب استان و به ویژه چالوس در نظر گرفته شد، اضافه کرد: 300 میلیون تومان از اعتبارات تملک و دارایی شهرستان چالوس برای صدا و سیمای مازندران در غرب استان تخصیص داده شده است.
رضایی متذکر شد: با راه‌اندازی بخشی از سیستم دیجیتالی فرستنده و گیرنده صدا و سیما در غرب استان اکنون هشت شبکه از شبکه‌های کشور به کانال‌های تلویزیونی مردم شهرستان افزوده شده و این تعداد به‌زودی به 16 شبکه افزایش خواهد یافت.
وی در پایان همچنین با اشاره به روز بیمه بر فرهنگ‌سازی در جامعه برای استفاده از بیمه تاکید کرد و از روسای ادارات خواست تا درباره ایجاد بستر مناسب و روش‌های تبلیغی مجموعه زیر پوشش و همچنین کارکنان خود اقدام کنند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول