اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون شوراهای مجلس:

اهدای گل به مسافران در فرودگاه زیبنده یک زن جا‌معه اسلامی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌در ورود به سالن فرودگاه مشهد ‌شاهد هستیم که چند خانم گل به‌دست به مسافران گل اهدا می‌کنند‌ که این زیبنده یک زن جامعه اسلامی نیست.

اهدای گل به مسافران در فرودگاه زیبنده یک زن جا‌معه اسلامی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عفت شریعتی ‌در دیدار اعضای جامعه حضرت زینب با امام جمعه مشهد که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد اظهار داشت: آنچه که در جریان عفاف و حجاب و فراهم کردن شرایط و فضاهایی منزه در ادارات می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد این است که مدیران ادارات در اجرای این امور اهتمام ورزند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مشهد به عنوان قبله‌گاه جهان تشیع یاد کرد و گفت: بی‌شک وجود بارگاه منور علی‌بن موسی‌الرضا (ع) در مشهد سبب شده است که به مسائل فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب بیشتر توجه شود.
شریعتی اظهار داشت: متاسفانه در جامعه شاهد نمونه‌هایی هستیم که با نهایت تاسف و حسرت وارد جامعه می‌شوند که این خود شاید از منظر کم‌کاری در حوزه فرهنگی عفاف و حجاب نمود بارزی باشد.
وی در ادامه خواستار راهنمایی‌ها و یا ارشادات امام جمعه مشهد به مدیران نهادهای دولتی و خصوصی در ارتباط با مسئله حجاب در نهادهای ذی‌ربط و با مسئولیت آنان شد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مسئولان و مدیران جامعه در اجرای حجاب و عفاف در سطح ادارات خود عزم جدی داشته باشند می‌توان شاهد منزه ‌شدن فضاهای اداری از این گونه ظواهر و نمادهای بدحجابی و یا بی‌حجابی بود.
شریعتی با اشاره به نمونه‌هایی از مصادیق بدحجابی و زیر سئوال بردن شان شخصیت زن در جامعه اسلامی گفت: من به دلیل حضور در جلسات مجلس شورای اسلامی با هواپیما و یا قطار تردد بسیاری دارم اما در این میان شاهد هستم مهمان‌دار هواپیما در ابتدا سفر اعلام می‌کند که حجاب رعایت شود اما خود او به عنوان یک الگوی حجاب چندان مناسب نیست.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: در ورود به سالن فرودگاه مشهد نیز شاهد هستیم که چند خانم گل به‌دست به مسافران گل اهدا می‌شود در این میان فلسفه دادن گل نکو است اما آنچه که ناراحت‌کننده است توجه نکردن به جایگاه و شخصیت زن است که این زیبنده یک زن جامعه اسلامی نیست.
شریعتی به فعالیت‌های جامعه حضرت زینب در مشهد اشاره کرد و گفت: جامعه حضرت زینب در عرصه‌های گوناگون فعالیت دارد که از جمله آن می‌توان به حضور جامعه حضرت زینب در سیزدهمین نمایشگاه کتاب مشهد که چندی قبل برگزار شد اشاره کرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های این جامعه در عرصه عفاف و حجاب گفت: جامعه حضرت زینب در عرصه عفاف و حجاب تاکنون اقداماتی را انجام داده است که در این راستا با مرکز ریحانة‌النبی نیز همکاری‌هایی را داشته است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تهیه کتابی از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگی بانوان در جامعه حضرت زینب اشاره کرد.
شریعتی اظهار داشت: در این راستا در نظر داریم فرمایشات مقام معظم رهبری را در حد توان پیاده کنیم هر چند که این اقدام ممکن است کافی نباشد چون رسالتی که در این حوزه وجود دارد بزرگ‌تر از این اقداماتی است که انجام شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول