اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

کاهش رابطه با انگلیس ضربه مهلکی به این کشور زد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کاهش روابط با انگلیس ضربه مهلکی به این کشور زد و مجلس نیز یک سال و نیم روی این مصوبه کار کرد.

کاهش رابطه با انگلیس ضربه مهلکی به این کشور زد
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمداسماعیل کوثری شنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا در پاسخ به این سؤال که آیا تسخیر سفارتخانه انگلیس موجب بی‌اعتمادی سایر سفارتخانه‌ها نمی‌شود، اظهار کرد: اینکه سفارتخانه‌ها باید حفظ شود، درست است اما آیا آنها نیز این حریم را رعایت می‌کنند، انگلیسی‌ها نیز همین برخورد را داشتند و ما در این زمینه خیلی صبوری کردیم.
وی زمان کاهش روابط با انگلیس و تسخیر سفارتخانه را مناسب ندانست و افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی کاهش رابطه را تصویب کرد، تسخیر سفارتخانه زودهنگام بود و اگر در زمان دیگری بود، می‌توانستیم امتیاز بهتری بگیریم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاهش روابط با انگلیس ضربه مهلکی به انگلیس زد و مجلس شورای اسلامی نیز یکسال و نیم روی این مصوبه کار کرد اما سرانجام در مجلس مطرح شد و رأی قاطعی نیز گرفت.

* انگلیسی‌ها در فتنه 88 دخالت کردند
وی بیان کرد: انگلیسی‌ها در سال 59 به سفارتخانه ما در انگلیس حمله کردند و دو نفر را نیز به شهادت رساندند اما سازمان ملل هیچ واکنشی نشان نداد اما الان برای سفارتخانه انگلیس در ایران به دنبال برخورد است که این یک عمل یک‌طرفه است.
کوثری با اشاره به دخالت‌های انگلیسی‌ها در مباحث داخلی ایران گفت: ‌در فتنه سال 88 افرادی از داخل سفارت انگلیس در برخی ستادهای انتخاباتی دخالت می‌کردند که این دخالت‌ها سبب شد مردم چنین اقدام کرده و سفارت را گرفتند.

* مجلس تابع سیاست وزارت امور خارجه نیست
وی با بیان اینکه ما قائل به قانون هستیم اما باید طرف مقابل نیز قانون را مدنظر قرار دهد، افزود: در بحث انرژی هسته‌ای، آمریکا بین 7 تا 10 هزار کلاهک هسته‌ای دارد و اسرائیل دارای 250 کلاهک هسته‌ای است و چیزی نمی‌گویند اما برای ما که همواره اعلام کرده‌ایم در چارچوب قانون حرکت می‌کنیم، دائم گزارش‌های خلاف واقع می‌دهند و این زمانی قبول می‌شود که برخوردها یک‌طرفه نباشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه در پاسخ به سؤال یک دانشجو مبنی بر موضع‌گیری وزیر امور خارجه و  بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی در خصوص تسخیر سفارت انگلیس افزود: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی شامل نمایندگان منتخب مردم هستند، نمی‌توانند تصمیمی خلاف دیپلماسی کشور بگیرند اما اگر خلافی اتفاق افتاد ما ساکت نمی‌نشینیم و در این راستا مجلس کار خود را می‌کند.
وی گفت: مجلس تابع سیاست کلان کشور است و تابع سیاست وزارت خارجه نیست.

* نظام جمهوری اسلامی به دنبال دیپلماسی تهاجمی است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه وزارت خارجه ما محکم عمل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در کاهش روابط با انگلیس نیز دیپلماسی ما کوتاهی کرده و اگر ما منتظر انجام این عمل توسط وزارت خارجه می‌شدیم، انجام نمی‌شد، که مجلس وارد شد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه یک مجموعه با انسان‌های مطمئن است اما دیپلماسی تهاجمی ندارد در حالی که نظام جمهوری اسلامی به دنبال دیپلماسی تهدید در برابر تهدید است.

* لابی جریان انحرافی با فتنه‌گران
کوثری در ادامه با اشاره به جریان‌های انتخاباتی آتی مجلس و جریان‌های انحرافی در شهرستان‌ها نیز گفت: جریان اصولگرایان، جریان اصلاح‌طلبان، جریان‌ انحرافی و جریان مستقل چهار جریانی هستند که در انتخابات حضور می‌یابند.
وی بیان کرد: جبهه متحد اصولگرایی با جبهه پایداری به هم نزدیک می‌شوند و لیست آنها با هم یکی خواهد شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جریان اصلاح‌طلبان را سه دسته دانست و گفت: یک دسته اصلاح‌طلبانی که مردود هستند و در فتنه نقش داشتند، دیگری اطلاح‌طلبانی که از کرده خود پشیمان شدند و گروه سوم اصلاح‌طلبانی که ساکت بودند.
وی با بیان اینکه جریان انحرافی نیز اکنون در حال فعالیت انتخاباتی است، افزود: در چند وقت اخیر که هیئت دولت به شهرها سفر می‌کند، مشایی همراه دولت نیست اما وی در پشت صحنه فعالیت می‌کند و کار انتخاباتی خود را دنبال می‌کند.
کوثری تصریح کرد: جریان انحرافی در ابتدا به دنبال این بودند که 150 نفر را در شهرستان‌ها جذب کنند که اکنون روی 60 تا 70 نفر حساب باز کرده‌اند و از طرفی با فتنه‌گران لابی دارند و رایزنی می‌کنند که با یکدیگر به توافق رسیده و مجلس را تا حدی به دست گیرند.

* ضرورت قطع ید دزدان داخلی
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ضعف روابط بین‌المللی کشور گفت: کشورهای اروپایی همواره با دید چپاول به ما می‌نگرند و ما نیز ایستاده‌ایم و آنها تحمل ندارند وگرنه ایران با هیچ کشوری قطع رابطه نکرده حتی با آمریکا نیز قطع رابطه نکرده‌ایم بلکه فقط کشور اسرائیل را نمی‌شناسیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها 12 درصد از صادرات نفتی به کشور ما می‌رسید، گفت: کشور دست دزدان داخلی و خارجی را قطع کرده، البته اما دست برخی از دزدان داخلی که بر روی 3 هزار میلیارد تومان است نیز باید قطع شود.
وی در خصوص اینکه انفجار رخ داده در شهر ملارد به دشمنان ربطی نداشت، گفت: دشمن همواره دشمنی خود را انجام می‌دهد، واقعیت انفجار در ملارد این بود که این انفجار بر اثر تستی که صورت گرفت، رخ داد ولی همواره دشمن می‌خواهد مسائل را به نفع خود تمام کند.

* دولت دهم سر ناسازگاری دارد
کوثری در خصوص نامه رهبر انقلاب در خصوص رد مشایی نیز گفت: رئیس جمهور را در زندگی ساده‌زیستی‌اش قبول داریم.
وی بیان کرد: در چهار سال نخست دوران ریاست جمهوری، دولت اقدامات بسیار قابل قبولی داشت اما با وجود اینکه احمدی‌نژاد فردی متدین، ساده‌زیست، پرکار و پرشور است در دولت دهم عملکرد خوبی نداشت و سر ناسازگاری داشت.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب از این دنیا چیزی برای خود نخواستند، افزود: در آن نامه که رهبری به رئیس جمهور دادند، ایشان بر رد مشایی تأکید داشتند اما رئیس جمهور دائم به مشایی سمت می‌داد.
وی در خصوص جریان انحرافی و مشایی ادامه داد: مشایی با خارجی‌ها ارتباط دارد و با عوامل بیگانه نشست و برخاست می‌کند، اما احمدی‌نژاد نمی‌خواهد قبول کند و این در حالیست که تمام این جلسات دارای سند و مدرک است و به رئیس جمهور نشان ارائه شده اما تأثیری نداشته است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول