اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی:

سیاست خارجی ایران بر ترور استوار نیست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر ترور و خونریزی استوار نشده است.

سیاست خارجی ایران بر ترور استوار نیست
اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب با معضلی به نام تروریسم روبرو بوده و بسیاری از مسئولان و حتی مردم عادی کشورمان توسط جوخه‌های مرگ گروهک‌های تروریست و ضد انسانی به شهادت رسیده‌اند.
وی با یادآوری خاطرات هفتم تیر و شهادت بزرگانی چون آیت‌الله مطهری، شهیدان رجایی و باهنر و بالاخره شهید مظلوم بهشتی گفت: اگر قرار باشد کشوری در جهان پرچم مبارزه با تروریسم را بر دوش گیرد، به طور قطع ایران اسلامی برای این وظیفه بیش از دیگران استحقاق دارد.
کوثری تصریح کرد: چرا که سیاست خارجی کشورمان بر ترور و خونریزی استوار نشده است.
این مسئول ادامه داد: با وجود اینکه ما هزینه‌های بسیاری را در این زمینه پرداخت کرده‌ایم، کشورهای غربی اتهام حمایت از تروریسم و تروریست‌ها را به ایران نسبت می‌دهند که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
کوثری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از سردمداران حمایت و دفاع از تروریسم بین‌المللی هستند، گفت: تاریخ اسناد و شواهد بسیاری بر جای گذاشته است که اکثر ترورهای مهم جهان با برنامه‌ریزی، نقشه و هدایت استکبار جهانی انجام شده و این در حالی است که هر بار کشورهای مستقل و آزادی‌خواه متهم به این کار شده‌اند.
وی با اشاره به اتهام‌زنی اخیر آمریکا علیه کشورمان مبنی بر اینکه ایران قصد ترور سفیر عربستان را داشته است، گفت: سخنان مقامات جاسوسی آمریکا بیشتر به فیلم‌های تخیلی و هالیوودی شبیه است و مدافعان اصلی تروریست‌ها در جهان نباید بی دلیل ایران را متهم کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکایی‌ها هنوز متوجه نشده‌اند که دوران اتهام‌زنی و متهم‌ کردن دیگران بدون سند و مدرک به پایان رسیده و باید به زودی پاسخ منطقی برای اتهام‌زنی خود برای افکار عمومی جهان داشته باشند.
کوثری با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای وحدت جهان اسلام نیز گفت: هدف آمریکایی‌ها از چنین ادعای غیر قابل پذیرشی، ضربه‌زدن به اقدامات ایران برای وحدت جهان اسلام در برابر زورگویی استکبار جهانی است.
وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع ملت‌های مسلمان همچون گذشته این ادعای آمریکا را باور نکرده و طرح چنین مسائلی بیشتر به وجهه سران کاخ سفید آسیب رسانده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول