اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

اقدام متقابل انگلیس اقدامی انفعالی بود

خبرگزاری فارس: جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: اقدام انگلیس در تعطیلی سفارتخانه ایران در لندن، اقدام انفعالی بود.

اقدام متقابل انگلیس اقدامی انفعالی بود
حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: بعد از اقدام شجاعانه و مناسب مجلس شورای اسلامی و اخراج سفیر انگلیس در ایران، طبیعی بود که آنها برای اینکه بیش از این در دنیا تحقیر نشوند، عکس‌العمل نشان دهند.
وی تصریح کرد: اقدام آنها به نوعی اقدام انفعالی بود و البته به عواقب و ضررهایی که انگلیس از این رهگذر، عایدش می‌شود، کاملا واقف هستند و می‌دانند این قطع رابطه به نفع ایران است.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به فرموده امام راحل که «رابطه ایران با انگلیس، رابطه میش با گرگ است» گفت: انگلیس، سابقه بدی در ذهن ملت ایران به عنوان استعمار پیر دارد.
وی افزود: انگلیس در جریانات اخیر نزدیک‌ترین همراه آمریکا بوده و در جریان فتنه 88 نیز زشت‌ترین رفتارها را داشته است و در حقیقت سفارت سابق انگلیس در تهران علاوه بر مرکز جاسوسی، مرکز هدایت عملیات فتنه هم بود.
حاجی‌صادقی ادامه داد: با توجه به محرز بودن دشمنی‌های انگلیس بدیهی بود که ایران همسطح روابط را کاهش داده و هم افراد وابسته به آن سفارت را محاکمه کند، ولی ایران معقول و سنگین عمل کرد.
وی با بیان اینکه اقدام انگلیس در تعطیلی سفارت ایران و قطع رابطه با جمهوری اسلامی، اقدامی بدیهی بود، ابراز کرد: همانطور که قطع رابطه مستقیم ما با آمریکا در 30 سال گذشته به نفع ایران بود، قطع رابطه انگلیس با ایران نیز آثار خوبی برای انقلاب اسلامی دارد.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: ضربه‌ای که انگلیس پس از تسخیر این لانه جاسوسی خورد، بسیار بزرگ بود و به همین دلیل می‌توان این حرکت ایران را انقلاب سوم نامید.
وی خطاب به مسئولان و مجلس شورای اسلامی گفت: این حرکت شجاعانه مجلس را باید به عنوان سیلی اول و گام نخست قلمداد کرد و گام‌های بعدی را باید قاطعانه‌تر برداشت. نه فقط در رابطه با انگلیس سفارتخانه‌ها را تعطیل کنیم بلکه هرچه می‌توانیم ارتباطمان را با اینها قطع کنیم.
حاجی‌صادقی تاکید کرد: خوی حاکمان انگلیس مانند حاکمان آمریکا، خوی استعمارگری و سلطه‌طلبی است و به فرموده قرآن کریم، اینها اهل گفت‌وگو و تبادل نظر نیستند؛ بدیهی است که با چنین کشوری نمی‌توان ارتباط صحیحی داشت.
به گفته وی هرچه فاصله ما با این کشورها بیشتر باشد و از سوی دیگر ارتباط ما با کشورهای مستضعف و ملت‌های هوشیار بیشتر باشد به نفع ماست و بنابراین امید است مجلس اقدامات بعدی را با قاطعیت بیشتر انجام دهد.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه در مورد کارناوال سفرای برخی کشورها گفت: این کارناوال نشان داد که انقلاب به شعار اولیه که استقلال آزادی است، پایبند بوده و اهل هیچ معامله و مماشات نیست بلکه بر اصول و ارکان اصلی انقلابی خود ایستاده و هرگز کوتاه نیامده و فریب ظاهر فریبنده قدرت پوشالی قدرت‌ها را نمی‌خورد.
وی تاکید کرد: ایران ثابت کرد که برابر هر جریان سلطه و استعمارگری می‌ایستد و اهل کوتاه آمدن نیست و همانطور که در جنگ سخت و تحمیلی، ایران حاضر به معامله نشد، جنگ نرم آنها نیز کاری از پیش نخواهد برد و نمی‌توانند ایران را وادار به تسلیم کنند.
حاجی‌صادقی اظهار کرد: ایران محدودیت‌ها و فشارها را تحمل خواهد کرد اما در عین حال هیچگاه در برابر قدرت‌های استعماری کوتاه نخواهد آمد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول