اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل‌ ارشاد استان کرمانشاه:

تبلیغات دینی به بخش خصوصی واگذار شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: با ریز شدن در مسائل تبلیغات دینی و واگذاری برخی برنامه‌ها به بخش خصوصی می‌توان به برنامه‌ای جامع و کامل در زمینه تبلیغات دینی و اسلامی دست پیدا کرد.

تبلیغات دینی به بخش خصوصی واگذار شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ‌جلسه‌ای پیرامون مسائل فرهنگی استان کرمانشاه با حضور امام جمعه کرمانشاه، استاندار کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمود محمدی عراقی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از مسئولان فرهنگی استان در استانداری کرمانشاه برگزار شد.
حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در این نشست، گفت: در دهه اول ماه محرم امسال هزار و 165 مبلغ زن و مرد به اقصی نقاط استان کرمانشاه اعزام شده‌اند.
قبادی ادامه داد: 472 نفر از این مبلغان مقیم استان کرمانشاه و 693 نفر آن‌ها غیرمقیم بوده‌اند، این مبلغان به هیئت‌های مذهبی، مساجد، محافل خانگی، حسینیه‌ها و مدارس اعزام می‌شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مشکلات امر تبلیغ، کمبود روحانی است وگرنه از نظر امکانات مشکلی نداریم.
قبادی اضافه کرد: مشکل دیگر، خالی بودن 27 باب خانه عالم در سطح استان کرمانشاه است که پیشنهاد می‌دهیم اگر امر تبلیغ و اعزام روحانی به یک ارگان واگذار شود، این خانه‌ها دیگر خالی نمی‌ماند و روستاها از نعمت وجود روحانی و مبلغ دین بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: از 124 شهرک و مجتمع مسکونی در سطح شهر کرمانشاه، 97 شهرک و مجتمع از نعمت داشتن مسجد بی‌بهره هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه نیز بر نقش ویژه حوزه علمیه در امر تبلیغ اشاره کرد و گفت: کارهای فرهنگی و تبلیغات دینی استان کرمانشاه مرهون تلاش‌های حوزه علمیه است و حوزه علمیه پدر کارهای تبلیغاتی استان است.
حجت‌الاسلام سیدحبیب موسوی ادامه داد: به دلیل کمبود امکانات، طلبه‌های کرمانشاهی به استان‌های قم و همدان مهاجرت می‌کنند و ما مجبوریم در مناسبت‌ها با هزینه زیاد آن‌ها را به استان خود دعوت کنیم که این کار به صرفه نیست و هر چه زودتر باید برای رفع این مشکل راه حلی اندیشید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در سخنانی اظهار کرد: عدم هماهنگی در دستگاه‌های فرهنگی استان آثار منفی برای فرهنگ جامعه و مردم به دنبال دارد لذا با تعامل و همفکری باید فرصت مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اسلامی در جامعه ایجاد کرد.
حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم افزود: با تاملات عمیق فرهنگی، می‌توان به راهکارهای جدیدی دست پیدا کرد، اگر واقع‌بینانه به دغدغه‌های فرهنگی استان کرمانشاه نگاه کرد، می‌شود هدف و مسیر حرکتی واحد با همفکری و همراهی مسئولان فرهنگی استان تعیین کرد.
وی تاکید کرد: مساجد موقوفه است و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه همه کاره مساجد اس،؛ با 20 میلیون تومان اعتبار، نمی‌توان یک مسجد با مساحت 400 مترمربع احداث کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در ادامه این جلسه، پیشنهاد کرد: با ریز شدن در مسائل تبلیغات دینی و واگذاری برخی برنامه‌ها به بخش خصوصی می‌توان به برنامه‌ای جامع و کامل دست پیدا کرد.
حجت‌الاسلام محمد آفتابی افزود: امیدواریم این جلسات پیرامون مسائل اداری دستگاه‌های فرهنگی استان نباشد؛ بلکه سیاست‌های فرهنگی استان کرمانشاه در آن تعیین شود.
عباس سروری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این نشست، تصریح کرد: مسائل مختلف باید آسیب‌شناسی شود و مسائل فرهنگی کلان در این جلسات به بحث و بررسی گذاشته شود.
همچنین مدیرکل امور آموزشی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، آسیب‌شناسی دینی و فرهنگی در مدارس، دانشگاه‌ها و محلات را از اولویت‌ها دانست و افزود: با تشکیل اتاق فکر و توجیه مبلغان اسلامی، می‌توان فعالیت‌های فرهنگی را پشتیبانی کرد.
سیدجواد حسینی‌کیا ادامه داد: حضور مداوم مبلغان و روحانیان در مدارس و آموزش دین به دانش‌آموزان یکی از محورها باشد، فعالیت در حوزه رسانه و استفاده از ابزار و فناوری‌های نوین تبلیغاتی نیز در برنامه‌های این نشست فرهنگی قرار بگیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول