اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع نمایندگان مازندران:

سود بانک‌ها باید به 2درصد برسد

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: سود بانک‌ها برای رونق کسب و کار باید به دو درصد برسد.

سود بانک‌ها باید به 2درصد برسد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابوالفتح نیکنام بعدازظهر امروز در جلسه شناسایی و بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در اجرای ماده 75 قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اظهار داشت: در سال‌های اخیر مسائل مربوط به بخش خصوصی، به شدت مورد طرح و بررسی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که صنعت، مهمترین فعالیت اقتصادی یک کشور است.
نماینده  مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی  یادآور شد: پدیده‌ای به نام دشمن دانا، هدف صدمه زدن به صنعت را دنبال می‌کند.
وی با اشاره به اینکه باید کنجکاو بوده و دشمن دانا را رصد کنیم، گفت: دست دشمن دانا از آستین نادان دوست خارج می‌شود.
نیکنام با بیان اینکه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی به دبیرخانه امور صنفی بانک‌ها تبدیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: آیا تمام اقتصاد صنعت، بانک است اینکه بانک باید اقتصادی برای منفعت کشور باشد.
وی ابراز داشت: با این شیوه که سیستم بانکی در پیش گرفته گویا بر شاخه‌ای نشسته و بن آن را می‌برد.
نیکنام با بیان اینکه در کشور سرمایه را فقط از طریق بانک‌ها طلب می‌کنیم، ادامه داد: برای همین پشت در بانک‌ها به شدت تقاضا وجود دارد و این تقاضای وحشتناک است که قیمت تسهیلات را افزایش داده است.
وی تصریح کرد: برای انجام کار شایسته، سود بانکی باید به دو درصد برسد.
نیکنام یادآور شد: جوامع صنعتی دنیا به جای اداره شدن توسط کارفرما و کارگر، توسط خرده کارفرماها گردانده می‌شود به این معنی که مشارکت مردم در این جوامع چشمگیر است.
وی گفت: مشارکت مردم در جوامع صنعتی باعث افزایش کیفیت و افزایش میل به خرید داخلی است و به این ترتیب مردم این کشورها به دنبال کالای خارجی نمی‌روند.
نیکنام با بیان اینکه اینجا با 20 درصد سرمایه آورده تصور داریم که ایجاد اشتغال می‌کنیم، گفت: 80 درصد از سرمایه را از سیستم بانکی می‌گیریم که پول بسیار گرانی است.
وی با اشاره به اینکه برای هر فکر و طرح قشنگ و قابل دفاع، متقاضی وجود دارد، اظهار داشت: معضل این صنعت را دولت نمی‌تواند حل کند.
نیکنام با بیان اینکه وقتی دور هم هستیم فقط ذکر مصیبت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: خروج از این مصیبت را به عهده شخص ثالث می‌گذاریم که عمدتا دولت است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول