اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش زنجان:

نهضت عاشورا یک دانشگاه عبرت‌آموز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش زنجان گفت: قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا یک دانشگاه عبرت‌آموز محسوب می‌‌شود.

نهضت عاشورا یک دانشگاه عبرت‌آموز است
امیر نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از بزرگ‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عاشورا درس‌های زیادی برای عبرت دارد، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین درس این دانشگاه عبرت آموز است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر صورت نگیرد، جامعه به خطر می‌افتد، اضافه کرد: آسیب‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد به خاطر عدم وجود یا عدم تبلیغ صحیح امر به معروف و نهی از منکر است.
وی به واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: واقعه عاشورا 50 سال بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) که دچار آسیب‌ها و تحریفات زیادی توسط دشمنان شده بود، رخ داده است.
نظری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از نهضت عاشورا الگو گرفته است، اضافه کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگوی برتر در سطح جهان مطرح است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های فرهنگ عاشورا فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: مردم مسلمان ایران نیز در راستای رسیدن به اهداف الهی، حفظ اسلام و ترویج ارزش‌های اسلامی ایثار و فداکاری زیادی را از خود نشان داده و هزاران شهید تقدیم اسلام کردند.
وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های خوب چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی استان زنجان حضور مسلمانان از سایر کشورهای اسلامی است، خاطر نشان کرد: این امر فرصت مناسبی را در راستای آشنایی مردم زنجان با شیوه عزاداری این کشورها، فرهنگ و باورهای آنها فراهم می‌کند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول