اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پر شور دانش‌آموزان برگزار شد؛

اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی در نهبندان

خبرگزاری فارس: طی مراسمی در محل حسینیه سیدالشهدا(ع) نهبندان اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی دانش‌آموزان این شهرستان صورت گرفت.

اجتماع بزرگ نوجوانان عاشورایی در نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حدود یک‌هزار و 800 نفر از دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و متوسطه نهبندان در قالب هیئت‌های مذهبی ظهر امروز در اجتماع بزرگ عاشورایی شرکت کردند.
دانش‌آموزان در طی مسیر حد فاصل آموزشگاه تا حسینیه سیدالشهدا(ع) نهبندان را در قالب دسته‌های سینه‌زنی با نوحه‌خوانی پیمودند.
امام جمعه نهبندان در این اجتماع بزرگ عاشورایی و در جمع دانش‌آموزان اظهار داشت: ایام محرم دارد به تاسوعا و عاشورای حسینی که بزرگترین غم عالم در آنها اتفاق افتاد، نزدیک می‌شود.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی اجتماع عاشورایی دانش‌آموزان را یک اجتماع معنوی، ارزشمند و زیبا توصیف کرد و گفت: حق مطلب نیز این چنین است که نسل جوان جامعه اسلامی با عاشورا و آموزه‌های کربلا بیشتر آشنا شده و از آنها درس بگیرند.
وی با بیان اینکه در ارتباط با عزاداری امام حسین(ع) و اجر و ثواب عزاداری برای ایشان روایات زیادی نقل شده است، تصریح کرد: در روایتی آمده که هر کس که برای امام حسین(ع) بگرید و حالت حزن و اندوه بگیرد بهشت بر او واجب می‌شود.
امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه این عزاداری‌ها و سینه‌زنی‌ها با تمامی ارزش و ثوابی که دارد در درجه دوم از اهمیت قرار می‌گیرد، ادامه داد: در حقیقت درجه نخست از اهمیت درس گرفتن از پیام و آموزه‌های عاشورا و قیام ابا عبدالله(ع) است.
خزاعی یادآور شد: آنچه عزاداری امام حسین(ع) را دارای اهمیت بیشتر می کند دلایل و چرایی قیام ایشان است که دانش‌آموزان علاوه بر تقویت بنیه علمی خویش باید در جستجو و تحقیق در ارتباط با علت‌های قیام کربلا باشند تا بنیه معنوی آنان نیز ارتقا یابد.
وی اضافه کرد: جایی و زمانی که یزید و آل بنی امیه در آن خلافت کنند و تمام اهل تاریخ بر گناهکاری علنی آنها نظر و اعتراف دارند، اسلام ناب محمدی در خطر و در واقع از بین رفته است و نیاز به احیا و پاسداری دارد.
امام جمعه نهبندان گفت: در این زمان بود که امام حسین(ع) برای احیای دین جدشان و برای پاسداری از ارزش‌های اسلام برای قیام علیه ظالمان به پا خاستند و با این قیام جانانه تمامی فرهنگ‌های اسلامی نظیر نماز و امر به معروف و نهی از منکر را مجدد در جامعه احیا کردند.
خزاعی اظهار داشت: ابا عبدالله الحسین(ع) به خاطر اینکه در آن زمان تنها پوسته ظاهری از اسلام در جامعه باقی مانده بود و همان پوسته هم به دست بنی امیه در حال از بین رفتن بود، با گذشت از بهترین سرمایه‌های زندگی خویش یعنی حضرت علی‌اکبر(ع)، علی اصغر(ع) و ابوالفضل‌العباس (ع) در برابر کفر و ستم به پا خاستند.
وی تصریح کرد: آحاد مردم به ویژه نسل جوان بدانند که اگر هر چه قدر خوب برای امام حسین(ع) عزاداری کنند ولی به نماز و نماز اول وقت اهتمام نورزند آن عزاداری از اجر و اهمیتی برخوردار نیست.
امام جمعه نهبندان یادآور شد: آمدن جوانان و نوجوانان به هیئت‌ها و مراسمات عزاداری امام حسین(ع) در واقع تجدید پیمان با سرور و سالار شهیدان و تاسی جستن از حضرت قاسم(ع) و علی‌اکبر(ع) است.
در ادامه این مراسم نوحه‌ و مصیبت‌خوانی توسط دانش‌آموزان حاضر در این اجتماع بزرگ انجام و بر حال و هوای معنوی این مراسم افزود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول