اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

معیار در برخورد با تخلفات انتخاباتی قانون است

خبرگزاری فارس: فرماندار مشهد با اشاره به تدوین سند منشور اخلاقی انتخابات مجلس، گفت: معیار در برخورد با تخلفات انتخاباتی مجلس قانون است.

معیار در برخورد با تخلفات انتخاباتی قانون است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان ظهر امروز در کارگروه رسانه و مطبوعات ستاد پیشگیری از جرم دادگستری خراسان رضوی از تدوین سند منشور اخلاقی انتخابات آتی مجلس در ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دادگستری استان خبر داد و اظهار داشت: معیار حرکت و رفتار فرمانداری به عنوان مجری انتخابات تنها قانون است.
وی مهم‌ترین عامل برای حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس را شفاف‌سازی خواند و افزود: آنچه مردم را در انتخابات به صحنه می‌آورد عملکرد مجریان انتخابات است و باید طوری رفتار کنیم که این اعتماد را در مردم نسبت به انتخابات به وجود آوریم.
وی سوم تا دهم دی ماه را زمان ثبت‌نام افراد برای انتخابات مجلس عنوان و خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دادگستری منشور اخلاقی انتخاباتی مجلس را در دو بخش اخلاقی و حقوقی تهیه کرده و قرار است در دو نسخه در اختیار نامزد نمایندگی مجلس و رئیس ستاد انتخاباتی او گذاشته شود.
فرماندار مشهد به نبود تخلفی در ارتباط با تبلیغات پیش از موعد انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و بیان داشت: نمی‌توانیم به خاطر انتخابات محدودیت‌هایی را برای افراد برخلاف قانون به وجود آوریم.
وی فعالیت‌های اجتماعی و کاری افراد در صورتی که اشاره‌ای به موضوع تبلیغات انتخاباتی مجلس در آن نشود را بی اشکال دانست و افزود: برخی اقدامات مانند توزیع کارت ویزیت و یا سخنرانی نباید با نگاهی سختگیرانه به آن بنگریم این سختگیری باید در چارچوب قانون باشد و اگر چنانچه نامی از نماینده‌ای برده شد برخورد شود.
وی به برخورد جدی با نامزدهایی که از اموال دولتی برای تبلیغات استفاده کنند، اشاره کرد و اظهار داشت: بر طبق بخشنامه‌ای که به تمام ادارات و پلیس راهنمایی و رانندگی ارسال شده است: هیچکس نباید از اموال دولتی کوچکترین استفاده‌ای کند و راهنمایی و رانندگی می‌تواند خودرویی را که به عنوان اموال دولتی است را توقیف کند و راننده توسط دستگاه قضائی تعیین تکلیف شود.
رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان مشهد تعداد صندوق‌های اخذ رای انتخابات مجلس را در شهر مشهد را872 صندوق عنوان کردو افزود: 12 صندوق به تعداد صندوق‌های اخذ رای به دلیل گسترش و نیز بافت جمعیتی شهر مشهد به مجموع صندوق‌های اخذ رای افزوده شده است.
وی با اشاره به شرط  داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای نامزدان نمایندگی مجلس، تعداد نامزدان این دوره از انتخابات را حدود 90 نفر تخمین زد و تصریح کرد: در موضوع ثبت‌نام و تایید صلاحیت‌ها کسانی که سوابق روشنی ندارند و یا اقدامات خلاف امنیت ملی انجام داده اند با آنان مماشات نمی‌کنیم و هر اقدامی کنیم از قانون خارج نمی‌شویم.
وی تصریح کرد: رویکرد نظام جذب حداکثری است و تصور اینکه به خاطر مسائل کوچک افراد رد صلاحیت شوند اشتباه است اما عده‌ای خودشان نمی‌خواهند حضور داشته باشند و نظام هم بنا ندارد به زور آنان را داخل کند. 
موحدیان انتخابات این دوره از مجلس را به دلیل برخی مسائل مانند تایید صلاحیت‌ها را دارای پیچیدگی دانست و تصریح کرد: حضور مردم در پای صندوق‌ها بسیار مهم‌تر از آن است که چه کسی رای می‌آورد و شخصی که صلاحیت او تایید شده است می‌تواند در انتخابات شرکت کند.
وی افزود: این دوره انتخابات پیچیدگی‌های خاصی دارد که باید متعهد به صحت انتخابات باشیم و نیز تلاش کنیم تا مردم به صحنه بیایند.
 وی بر نقش موثر رسانه در معرفی شاخص‌های یک نماینده شایسته به مردم تاکید کرد و اظهار داشت: هیچ ایرادی ندارد رسانه‌ ها شاخص‌های یک نماینده را به صورت کلی معرفی کنند.
وی افزود: رسانه‌ها با تعیین شاخص‌های یک نماینده به صورت کلی و نه تعیین مصداق‌ها می‌توانند مردم را در انتخاب فرد اصلح کمک کنند.
وی با اشاره برگزاری انتخابات مجلس به صورت رایانه‌ای در 10 درصد شعبه‌های رای‌گیری کشور، بیان داشت: به دلیل آنکه انتخابات خبرگان رهبری و مجلس به صورت همزمان برگزار می‌شود و نیز شهر مشهد دارای نامزد نمایندگی زیادی است اجرای رایانه‌ای رای‌گیری در مشهد اتفاق نمی‌افتد.
فرماندار مشهد تمام مکانیزه‌کردن فرایند انتخابات در کشور را امری در
راستای شفاف‌سازی و دقت هر چه بهتر عنوان کرد و افزود: باید روزی برسد تا انتخابات  تمام مکانیزه برگزار شود.
وی بیان داشت: حضور مردم در انتخابات مجلس به عنوان پشتوانه جدی برای مجلس می‌تواند معادلات جهانی را تغییر دهد و باید در برگزاری انتخابات دقت کافی را داشته باشیم تا نماد واقعی آرای مردم در مجلس شکل گیرد و نیز در برگزاری انتخاباتی سالم دریغ نکنیم. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول