اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

بُعد شجاعت نهضت حسینی نباید نادیده گرفته شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بُعد شجاعت نهضت حسینی نباید از دیده‌ها پنهان شود و یا نسبت به آن غفلت صورت گیرد.

بُعد شجاعت نهضت حسینی نباید نادیده گرفته شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در اردبیل اظهار داشت: ما باید با شوکت و افتخار از شجاعت و شهامت امام حسین و یارانش در نهضت پر ابهت و با عظمت دشت نینوا یاد کنیم و نباید بیشترین تکیه و کلام ما در مورد مصائب ائمه اطهار باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هرگونه رفتارهای تک بعدی و اغراق‌آمیز را ناپسند و زمینه‌ساز برخی شبهات دانست و افزود: شعرا،‌ مداحان و سخنوران ما نباید در میان زیبایی‌های حادثه کربلا فقط از منظر مظلومیت که نشانه‌های اغراق‌گویی در آنها بیشتر است سخن به میان می‌آورند در حالی که امروز بسیاری از عزاداران ما از شجاعت حسین، حلم و بردباری زینب و دیگر یاران و انصار آن حضرت اطلاعی ندارند.
وی گفت: ما بر خلاف دیدگاه کلی به جای نشان دادن علم و اعتقاد راستین سید‌الشهدا فقط سخن از زخم و درد وارد شده به میان آورده‌ایم و از بسیاری جنبه‌های عاشورا غفلت کرده و این خود آسیب‌های متعددی را به دنبال داشته است.
این مسئول ناآشنایی بسیاری از مداحان را در مورد حقایق و پیام و فلسفه سید‌الشهدا تاسف‌بار خواند و افزود: اینکه شنونده و عوام ما نتواند تشخیص دهد که امام حسین (ع) به چه علت و با چه هدفی به کربلا آمد تا قیام تاریخی خود را انجام دهد سبب می‌شود که این چنین ناآگاهی‌ها و ناآشنایی‌ها زمینه گمراهی و انحراف از سوی جریان‌هایی همچون بهاییت و وهابیت را تشدید کند.
ستوده گریه بر امام حسین (ع) و مصائب و احوال او را دارای اجرا و پاداش بسیار فراوان توصیف کرد و بیان داشت: نباید تمام عزاداری‌های ما تنها به چنین رویه‌هایی اختصاص پیدا کند و عزاداری که در مجلس حاضر شده از فلسفه و پیام نهضت کربلا ناآشنا باشد که در این زمینه نیازمند آن هستیم با یک حرکت فراگیر از سوی مداحان، شعرا و خطبا حقیقت قیام سید‌الشهدا و زندگی آنها حتی قبل از سفر به کربلا و نینوا تبیین و تشریح شود تا مبادا با القائات نادرست راه را به خطا برویم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود حرکت خوب چند سال اخیر آغاز شده به همت ریش‌سفیدان و معتمدان دستجات عزاداری در برگزاری مراسم وحدت‌آفرین عصر تاسوعا و ظهر عاشورا در اردبیل را یادآور شد و اذعان داشت: این برنامه‌ها نشان از وحدت، همدلی و انسجام ملت ایران در تمام صحنه‌ها و ابعاد دارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول