اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظرف دو هفته آینده؛

قانون جامع رسانه‌ای در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جامع رسانه‌ای ظرف دو هفته آینده در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی می‌شود.

قانون جامع رسانه‌ای در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجلال فیاضی در نشست خبری که در سالن کنفرانس دانشکده خبر مشهد برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر قانون اداره صدا و سیما در کمیسیون فرهنگی در حال بررسی است که امیدواریم ظرف دو هفته آینده و با پایان بررسی این موضوع قانون جامع رسانه‌ای در دستور کار کمیسیون قرار بگیرد.
مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه به ضرورت تدوین قانون رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: قانون مطبوعات چند سال است که از عمر آن می‌گذرد و در این راستا نیز با توجه به نیازهایی که در حوزه قانون مطبوعات در چند سال اخیر ایجاد شده است تدوین قانون جامع رسانه‌ای احساس می‌شود.
فیاضی در ادامه به قانون جامع رسانه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: در برنامه چهارم توسعه دولت موظف شده بود که قانون جامع رسانه‌ها را تهیه کند که این امر در برنامه چهارم توسعه محقق نشد.
مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اهمیت قانون جامع رسانه‌ها این قانون در برنامه پنجم توسعه در دستور کار قرار گرفت که در این راستا به دولت یک سال زمان داده شد که از زمان آغاز برنامه پنجم توسعه این قانون را ارائه دهد.
وی اظهار داشت: بر این اساس تاکنون اقدامات فشرده‌ای به منظور تهیه پیش‌نویس‌های این قانون صورت گرفته است و در این راستا ویرایش‌هایی نیز اعمال شده است.
مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: پس از مطرح‌شدن این قانون در صحن علنی مجلس امید بدان داشتیم که یک فوریت این قانون به تصویب مجلس برسد که به دلیل رای نیاوردن یک فوریت این قانون در صحن علنی مجلس، در حال حاضر این قانون به صورت عادی در کمیسیون در حال بررسی است.

*عزم کمیسیون فرهنگی برای نهایی‌شدن قانون جامع رسانه‌ها در مجلس هشتم
مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه به اهمیت نهایی ‌نشدن قانون جامع رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: بر این اساس کمیسیون فرهنگی و به‌ویژه آقای حداد عادل رئیس کمیسیون تاکید دارند که قانون جامع رسانه‌ای در مجلش هشتم نهایی شود.
فیاضی تاکید کرد: با توجه به نزدیک‌شدن به زمان انتخابات مجلس، فضای مجلس نیز به سمت انتخاباتی شدن در هفته‌های آینده کشیده می‌شود که بر این اساس امیدواریم قانون جامع رسانه‌ها قبل از انتخاباتی‌شدن فضای مجلس به نتیجه نهایی برسد.
وی در ادامه گریزی به دانشکده خبر و فعالیت این دانشکده برای تربیت نیروهای توانمند خبری زد و گفت: آموزش برای جامعه خبر امری مهم و انکارناپذیر است که بر این اساس انتقال مراکز آموزشی از مرکز کشور به استان برای بهره‌گیری علاقمندان در استان‌ها می‌تواند در ارتقای فعالیت‌های خبری سایر خبرنگاران شهرستان‌ها نیز نقش بسزایی داشته باشد.

*مشهد قطب آموزشی خبر و اطلاع‌رسانی شرق کشور شود
مشاور کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مشهد به دلیل بالا بودن ظرفیت‌های خبری در حوزه‌های گوناگون و نیز نزدیک‌بودن این شهر به سه کشور افغانستان، ترکمنستان و پاکستان می‌تواند به قطب آموزشی خبر و اطلاع‌رسانی شرق کشور تبدیل شود.

*افزایش اعتماد عمومی مردم با گسترش سطح علمی خبرنگاران
 فیاضی افزود: در حرفه خبرنگاری در کنار خلاقیت و استعدادهای خبری که لازمه یک روزنامه‌نگاری و یا خبرنگاری است باید از ابزارهای علمی برای بالابردن توانمندی‌های خبری نیز استفاده کرد که بر این اساس و در صورت محقق شدن این امر افزایش اعتمادهای مردمی به اطلاعات و اخبار با توجه به ارائه اخباری در سطح بالا فراهم می‌شود. 
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول