اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان:

جابجایی دکل‌های برق منطقه توس به 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: جابجایی دکل‌های برق منطقه آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی و منطقه توس به بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

جابجایی دکل‌های برق منطقه توس به 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
محمد متولی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در حال حاضر جابجایی این دکل‌ها به هیچ‌وجه توجیه اقتصادی و کارشناسی ندارد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با بیان اینکه جابجایی خطوط برق 400 کیلوولت تنها محدود به انتقال چند دکل نیست، افزود: برای این طرح بزرگ باید حداقل 10 کیلومتر از خطوط انتقال برق در این مسیر جابجا شود.
وی برآورد مالی این اقدام را افزون بر 40 میلیارد ریال عنوان کرد و متذکر شد: همچنین اجرای این طرح نیاز به صرف زمانی بیش از شش ماه دارد.
وی با بیان اینکه بخش اعظمی از تأمین برق شهر مشهد و حتی کشور ترکمنستان از این خط صورت می‌گیرد، هشدار داد: انجام چنین عملیاتی کار برق‌رسانی به شهر مشهد را مورد اخلال قرار می‌دهد.
متولی‌زاده نزدیک‌ترین دکل به آرامگاه توس را معادل 2.5 کیلومتری این فضا عنوان کرد و بیان داشت: از محل آرامگاه حکیم فردوسی به هیچ وجه دکل‌ها رویت نمی‌شود.
وی با تأکید بر این مطلب که روی این موضوع بزرگ‌نمایی زیادی صورت گرفته است، توضیح داد: دکل‌های موجود در این منطقه مانع از ثبت جهانی این اثر نمی‌شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان شکایات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این شرکت را نیز بسیار دیرهنگام توصیف کرد و افزود: این سازمان در سال 88 یعنی چهار سال پس از اتمام عملیات ساخت و نصب دکل‌های منطقه توس از شرکت برق منطقه‌ای استان شکایت کرد.
وی با بیان اینکه قبل از نصب دکل‌ها و انجام پروژه با تمام دستگاه‌های مربوطه مذاکرات لازم صورت پذیرفته است، اظهار داشت: یکی از این دستگاه‌ها، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده است.
متولی‌زاده خاطرنشان کرد: با این حال در آن زمان هیچ‌گونه اعتراضی مبنی بر وجود مشکل برای احداث این خط انتقال برق اعلام نشد.
وی تأمین برق مورد نیاز مردم از طریق راه‌های مختلف را از جمله وظایف ذاتی وزارت نیرو ذکر کرد و یادآور شد: طبق تعهدات فی ما بین وزارت نیرو ایران و وزارت برق ترکمنستان در اوایل دهه 80، احداث یک خط 400 کیلووات از مسیر مشهد به سرخس و سپس به ترکمنستان منعقد شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان تأکید کرد: بر همین اساس سازمان توسعه برق ایران، مسئول احداث و اجرای این طرح بزرگ شد.
وی ابراز تأسف کرد: برخی از عکس‌ها از محل این آرامگاه به گونه‌ای مرتب شده که نشان‌دهنده خدشه وارد آوردن دکل‌های برق به این منطقه باشد.
 انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول