اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اعلام کرد:

هزینه 70 میلیارد تومانی برای حفظ شبکه برق قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: سالانه 70 میلیارد تومان برای حفظ، ارتقا و کارایی شبکه و تأسیسات برق استان اعتبار هزینه می‌‌شود.

هزینه 70 میلیارد تومانی برای حفظ شبکه برق قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید یوسف جبارزاده ظهر امروز در سمینار بهینه‌سازی مصرف انرژی که با حضور روحانیون استان قزوین در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش آموزش به شما حاضران نیست، شما الگوی ما در زندگی هستید و ما نظم و انضباط را از شما یاد می‌گیریم ولی در این همایش در واقع دست یاری به سوی شما دراز کرده‌ایم تا با همکاری شما در راستای جلوگیری از مصرف بی‌رویه و اعمال مدیریت در مصرف گام برداریم.
وی ادامه داد: قزوین استانی تازه تأسیس و در حال رشد و توسعه است و از قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوبی برخوردار است و یک استان صنعتی، کشاورزی، گردشگری، دانشجویی و مهاجرپذیر است و دارای 124 هزار دانشجو است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اضافه کرد: 70 درصد انرژی الکتریکی استان در حوزه صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود و 63 درصد درآمد استان در حوزه صنعت است و 50 درصد انرژی الکتریکی در صنعت مصرف می‌شود.
وی عنوان کرد: با توجه به این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها باید ظرفیت‌سازی کرده تا بتوانیم متقاضیان انرژی الکتریکی را به مشترک تبدیل کنیم و تأمین برق استان در آینده با مشکل روبه‌رو نشود، خوشبختانه در استان قزوین دسترسی آسان به قدرت تولیدی داریم و برای واگذاری برق به متقاضیان امروز و آینده مشکلی احساس نخواهد شد.
جبارزاده با اشاره به کاهش تلفات انرژی در استان تصریح کرد: بحث تلفات انرژی و هدررفت انرژی کاهش یافته است و تلفات انرژی را از 14 درصد به 8.39 درصد رسانده‌ایم که کار بزرگی است.
وی توضیح داد: حدود 3 هزار مگاوات نیروگاه گازی، تولید پراکنده، بادی و خورشیدی در دست اقدام داریم که این کار در راستای ظرفیت‌سازی و آینده‌گری است و 185 میلیارد تومان پروژه توزیع، فوق توزیع و انتقال نیز در دست اقدام در استان داریم که یکی پس از دیگری به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اعلام کرد: 12 هزار کیلوولت شبکه و 8 هزار و 400 پست توزیع در سطح استان داریم، 810 روستای برق‌دار داریم و چهار روستا و دو امامزاده در استان از طریق انرژی خورشیدی تغذیه می‌شوند.
وی گفت: سالانه 70 میلیارد تومان برای حفظ، ارتقا و کارایی شبکه و تأسیسات اعتبار هزینه می‌کنیم و بدون این کار تأمین برق استان به راحتی صورت نمی‌گیرد.
جبارزاده افزود: تأمین برق مردم یکی از وظایف اصلی وزارت نیرو است و یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، برق است و بسیاری از خدمات ادارات وابسته به انرژی الکتریکی است و از این‌رو دست نیاز به سوی شما دراز می‌کنیم که در مدیریت مصرف برق ما را یاری کنید.
وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا اقدامات گوناگون فرهنگی و تبلیغی صورت گرفته است و 24 مورد کار فرهنگی و تبلیغی داشتیم که توزیع رایگان لامپ کم‌مصرف در حسینیه‌ها، مساجد و مدارس، برگزاری سمینار تخصصی، توزیع مجله انرژی پاک و غیره از جمله این اقدامات است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآور شد: ضمن مهار مصرف در استان و کاهش این مصرف، در 9 ماه بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها توانسته‌ایم کاهش مصرف داشته که در بخش کشاورزی 10 درصد، در بخش عمومی (ادارات و سازمان‌ها) 40 درصد، خانگی 18 درصد، صنعتی سه درصد و تجاری نیز چهار درصد کاهش مصرف صورت گرفته است.
در ادامه کارشناس ارشد سازمان بهره‌وری انرژی ایران اظهار کرد: استفاده از انرژی آلوده کننده محیط زیست در سال‌های اخیر کمتر شده است و مصرف برق نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.  
سیف‌الله محمدی جمال‌آباد افزود: اگر چه کشور ما یک کشور صنعتی نیست ولی مصرف برق در بخش صنعت، خانگی و تجاری هم‌تراز است و به موازات هم پیش می‌روند.
وی تصریح کرد: پیک مصرف برق در واقع زمانی است که بیشترین انرژی مصرف شده و در فاصله زمانی معین در شبانه‌روز را پیک، اوج و یا قله مصرف نامیده می‌شود که این زمان نیم ساعت قبل و 3.5 ساعت بعد از اذان مغرب است و در سال 90 بیشترین مصرف برق و در واقع پیک مصرف برق روزانه مربوط به 16 مرداد ماه بوده و فصل تابستان بیشترین پیک مصرف برق را داریم.
این کارشناس سازمان بهره‌وری انرژی ایران یادآور شد: میزان مصرف برق در ایام هفته و مناسبت‌ها تغییراتی دارد و در راستای کاهش مصرف برق اقداماتی در دنیا صورت گرفته است که در کشور ما نیز اقداماتی شده است و در راستای کاهش مصرف برق به ویژه در زمان‌های پیک کارهایی باید صورت گیرد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول