اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای شهر مشهد؛

طرح دوفوریت جابجایی دکل‌های برق آرامگاه فردوسی تصویب شد

خبرگزاری فارس: دوفوریت طرح جابجایی دکل‌های برق در آرامگاه فردوسی به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید.

طرح دوفوریت جابجایی دکل‌های برق آرامگاه فردوسی تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در جلسه علنی شورای شهر مشهد که ظهر امروز در تالار شهر شهرداری مشهد برگزار شد طرح دوفوریت جابجایی دکل‌های برق در آرامگاه فردوسی با توجه به اهمیت این اثر تاریخی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت این طرح به تصویب رسید.

*کش و قوس ده ساله برای جابجایی 4 یا 5 دکل برق و ادامه بلاتکلیفی
در ادامه جواد داوود‌آبادی، رئیس کمیسیون فنی عمرانی و طرح‌ریزی شورای شهر مشهد با اشاره به مشکلاتی که در ارتباط با جابجایی این تعداد دکل برق در آرامگاه فردوسی ایجاد شد، گفت: متاسفانه این گونه مشکلات به گونه‌ای رقم خورد که جابجایی 4 یا 5 دکل ده سال طول بکشد و هنوز نیز این امر با وجود گذشت این مدت زمانی اجرایی نشود.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی و طرح‌ریزی شورای شهر مشهد خواستار رای اعضای شورای شهر مشهد به دوفوریت این طرح شد و گفت: رای به دوفوریت این مصوبه سبب می‌شود که در روند اجرای این طرح سرعت داده شود.
وی ادامه به سخنان امام جمعه مشهد در ارتباط با مسئله آرامگاه فردوسی وبه ثبت جهانی نرسیدن این اثر تاریخی، فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: امام جمعه مشهد در دیداری که داشتند به حل مشکل و مسئله توس به منظور فراهم کردن شرایط ثبت جهانی تاکید کردند و گفتند چرا از مسئله توس این مدت زمان گذشته است و مسئولان فکری برای این مسئله نکرده‌اند.

*جابجایی دکل‌های برق در آرامگاه فردوسی، مسئله‌ای سیاسی است
سید اسماعیل مفیدی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور اداری شورای شهر مشهد با اشاره به جایگاه فردوسی به عنوان یکی از شاعران برجسته در طول تاریخ ایران اظهار داشت: جابجایی دکل‌های برق در آرامگاه فردوسی،  اکنون به مسئله‌ای سیاسی تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس و با توجه به فعالیت‌های گسترده شهرداری در مصوبه قید شود که اجرای این امر هیچ گونه بار مالی برای شهرداری مشهد به دنبال نداشته باشد.

*ثبت‌ نشدن جهانی توس به علت دکل‌های برق، برداشتی رسانه‌ای است
عباس شیر محمدی رئیس شورای شهر مشهد در ادامه بررسی مسئله دکل‌های برق و ارتباط آن با به ثبت نرسیدن آرامگاه فردوسی و توس در فهرست جهانی را برداشتی رسانه‌ای از این موضوع دانست.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: برخی از رسانه‌های این گونه قلم فرسایی کردند و مطلب به چاپ رساندند که ثبت جهانی توس با توجه به دکل‌های برقی که در این محدوده نصب شده است می‌تواند با مشکل مواجه شود.
وی ادامه داد: براساس این گونه گزارش‌های رسانه‌ها این گونه برداشت می‌شود که در صورت اقدام برای ثبت جهانی توس و با ورود کارشناسان به این محدوده ممکن است با مشاهده دکل‌‌های برق در نزدیکی آرامگاه توس، بهانه‌هایی را برای ثبت‌ نشدن این اثر تاریخی وارد کنند.

*ثبت جهانی توس ارتباطی به دکل‌های برق ندارد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به اظهار نظرهای مدیرکل میراث فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس نظر این افراد ثبت جهانی توس ارتباطی به دکل‌های برق ندارد.
شیرمحمدی اظهار داشت: در ادامه پرونده دکل‌های برق مجموع تاریخی توس، میراث فرهنگی کشور از وزارت نیرو شکایتی را  برای نصب دکل‌های فشار قوی مطرح کرد.

*میراث فرهنگی شکایت خود را از وزارت نیرو پس گرفت
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: با توجه به بخش‌نامه‌ صادر شد مقرر شد دستگاه‌های دولتی از یکدیگر شکایت نکنند و مسائل مربوط به خود را از طریق استانداری‌ها پیگیری و مسائل را میان خود حل و فصل کنند که در نهایت و با توجه به بخش‌نامه سازمان میراث فرهنگی شکایت خود را پس گرفت.
بر اساس مصوبه امروز شورای شهر مشهد، شهرداری مشهد موظف شد که با هماهنگی کمیته راهبردی و از طریق شورای برنامه‌ریزی استان شرکت برق منطقه‌ای خراسان را موظف کند تا در کوتاه‌ترین زمان نسبت به جابجایی دکل‌های برق از توس و آرامگاه فردوسی اقدام کند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول