اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

اصل حادثه عاشورا قابل تحریف نیست/ شبکه‌های ماهواره‌ای قادر به ایجاد خدشه به فرهنگ عاشورا نیستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: اصل حادثه عاشورا با توجه به فرا‌فکنی‌های برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های خارجی برای تخریب افکار مردم قابل تحریف نیست و این اقدامات هیچ خدشه‌ای به فرهنگ اصیل عاشورا وارد نمی‌کند.

اصل حادثه عاشورا قابل تحریف نیست/ شبکه‌های ماهواره‌ای قادر به ایجاد خدشه به فرهنگ عاشورا نیستند
حجت‌الاسلام حسین اژدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اقدامات برخی از سایت‌های خبری و شبکه‌های ماهواره‌ای در راستای تخریب فلسفه قیام عاشورا اظهار داشت: وضعیت بروز خرافات و حواشی به حادثه کربلا سبب فاصله گرفتن مردم از اصل حادثه نمی‌شود.
وی با بیان اینکه در هر زمانی فکر یزیدی در جامعه وجود دارد، اضافه کرد: ممکن است در حال حاضر نامی از یزید وجود نداشته باشد اما فکر، منش و استراتژی یزیدی وجود دارد و امروزه بهترین اقدامات برای دفاع از عاشورا مبارزه با افکار غلط است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه عاشورا غنی‌ترین و پر‌محتوا‌ترین حوادث موجود در جامعه است، تصریح  کرد: عاشورا از دو زمینه مختلف بصیرت و بیداری عمومی از جایگاه غنی و ارزشمندی برخوردار است و هر شخصی با مراجعه به حادثه عاشورا راه و هدف زندگی خود را پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه اصل حادثه عاشورا قابل تحریف نیست، ادامه داد: تا‌کنون هیچ شخصی قادر به تحریف اصل و اساس حادثه عاشورا نبوده اما حواشی و زوایایی برای واقعه عاشورا ایجاد شده است.
اژدری با اشاره به اینکه صحیح و درست بودن نحوه عزاداری در ماه محرم باید با نحوه عزاداری اهل بیت (ع) مطابقت داشته باشد، تاکید کرد: عزاداری در این راستا اصل حادثه عاشورا را حفظ می‌کند و به محتوا و غنی بودن عاشورا هیچ‌گونه خدشه‌ای وارد نمی‌کند.
وی به حواشی ایجاد شده در سطح جامعه در زمینه حادثه عاشورا اشاره کرد و افزود: قمه‌زنی از حواشی و خرافات ایجاد شده در راستای حادثه و قیام عاشورا است اما مردم باید بدانند که قمه‌زنی در فرهنگ عاشورا وجود ندارد و این موضوعات خرافاتی بیش نیست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان داشت: در هیچ جایی از دنیا قمه‌زنی آورده نشده است و هیچ یک از اهل بیت (ع) با موضوع قمه‌زنی مأنوس و آشنا نبوده‌اند.
وی با بیان اینکه حادثه عاشورا هزاران پیام برای مردم دارد، گفت: پیام ایثار، شجاعت، شهادت، شهامت، از خود گذشتگی، مهربانی و عطوفت از حادثه غنی عاشورا استنباط می‌شود.
اژدری با بیان اینکه مردم برای مبارزه با صهیونیسم و استکبار جهانی باید به شعار‌های امام حسین (ع) در حادثه عاشورا مراجعه کنند، اظهار داشت: تمام مردم باید از حواشی و خرافات موجود نسبت به حادثه عاشورا پرهیز کنند و زیبا‌یی‌های عاشورا باید به قشر جوان جامعه شناسانده شود.
وی به حضور پر‌شور جوانان ایرانی در ماه محرم در هیئت‌های عزاداری اشاره کرد و افزود: جوانان باید با آگاهی و بصیرت کامل از حادثه عاشورا دفاع کنند و گرایش این افراد به واقعه کربلا و مبارزه با استکبار جهانی بی‌نظیر است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: تا زمانی که فرهنگ غنی امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورایی در دل و جان مردم زنده است از سوی استکبار هیچ اقدامی برای نابودی فرهنگ غنی اسلامی بر نمی‌آید.
وی با بیان اینکه استراتژیک‌های فکری استکبار و صهیونیسم از دو چیز می‌ترسند، اضافه کرد: با توجه به اظهارات این افراد نابودی پرچم سرخ عاشورا و کربلا و پرچم سبز مهدویت و انتظار ماهیت شیعه را نابود می‌کند.
اژدری با اشاره به اینکه ایرانیان امروزه به یک دین عزتمند دست یافته‌اند، تاکید کرد: نرفتن زیر بار ذلت و خم نشدن زیر فشار‌های صهیونیسم و استکبار ناشی از متوسل شدن به فرهنگ اصیل و غنی عاشورا و بهره‌مند شدن از ارزش‌های ناب جامعه اسلامی است.
وی ادامه داد: ایران در تمام دنیا به یک قدرت بلا‌منازع تبدیل شده است و روحانیون باید زیبایی‌های حادثه عاشورا را به مردم نشان بدهند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول