اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه تربت‌حیدریه:

بهترین منبع برای تحلیل عاشورا، سخنان سیدالشهداست

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: بهترین منبع برای تجزیه و تحلیل عاشورا، سخنان سیدالشهدا، آشنایی با علل، عوامل و چرایی سخنان ایشان است.

بهترین منبع برای تحلیل عاشورا، سخنان سیدالشهداست
به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در مراسم برنامه بصیرت عاشورایی در شهرستان تربت‌حیدریه اظهار داشت: سخنان گهربار، موعظه‌ها، خطابه‌ها و اشعار سیدالشهدا توسط حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(ع) و اهل‌بیت به نسل‌های آینده منتقل شده است.
امام‌جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: بی‌بصیرتی، دنیادوستی، مقام‌پرستی، ضعف ارزش‌های دینی، ترس از دست دادن موقعیت و... از جمله عواملی است که سبب شده تا جامعه به ظاهر اسلامی دوران امام حسین(ع) دچار انحطاط شده و امام حسین(ع) را به شهادت برسانند.
شریعتی‌تبار با بیان اینکه عاشورا درس ایثار، صداقت و نماز اول وقت، امر به معروف و نهی از منکر را بیان می‌کند، افزود: یاران سیدالشهدا با نثار خون خود با صلابت و عزت، افتخار و ایثارگری در راه حق، وفای به عهد و ولایت‌مداری خود را نشان داده و خود را جاودانه کردند.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اهداف حضرت امام حسین(ع) بوده و جامعه باید در راستای تقویت این فریضه ارزشمند نقش خود را به خوبی ایفا کند.
خطیب جمعه شهرستان تربت حیدریه با اشاره به حوادث اخیر منطقه بیان داشت: 33 سال است که ملت حسینی ایران با اقتدار و عظمت زیر پرچم ولایت با اتحاد و آگاهی و بصیرت کامل به راه خود که همانا راه افتخار، سعادت، اقتدار و عظمت است ادامه داده و در مقابل تمام توطئه‌ها همچون گذشته پیروز و سربلند بوده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول