اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کتابخانه‌های آبادان خبر داد:

افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب در آبادان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کتابخانه‌های آبادان از افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب، همزمان با دهه اول محرم‌الحرام در این شهرستان خبر داد.

افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب در آبادان
بیژن طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: کتاب و کتاب‌خوانی باید در جامعه اسلامی ما نهادینه شود.
وی افزود: توجه به امر کتابخوانی در ارتقا و شکوفایی فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ما بسیار مؤثر و کارآمد است.
سرپرست اداره کتابخانه‌های آبادان با اشاره به اینکه بر اهمیت کتابخوانی و مطالعه در روایات و احادیث ائمه معصومین نیز بارها تأکید شده تصریح کرد: طبق احادیث موجود، اهمیت کتاب و کتابخوانی در سیره معصومین تا آن جا بوده که کتابخوانی و مطالعه و تفکر را در حد فریضه برای امت خود می‌دانند.
وی ادامه داد: فرهنگ کتابخوانی باید آنقدر گسترده شود که مردم برای کتاب خواندن فرصت ایجاد کرده و به آن عشق بورزند.
طهماسبی خاطرنشان کرد: مردم منتظر به وجود آمدن وقت برای مطالعه نباشند زیرا این امر امکان‌پذیر نیست.
وی در ادامه به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: باید با حمایت مسئولان بخش‌های مختلف به‌ویژه آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیش از پیش در راستای شکوفایی زمینه‌های کتابخوانی در شهرستان گام برداشت.
سرپرست اداره کتابخانه‌های آبادان افزود: به همین منظور، نمایشگاه بزرگ کتاب با بیش از 5 هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، کودک و نوجوان، مذهبی، کمک‌درسی و دانشگاهی در شهرستان برپا شده است.
وی با بیان ساعات بازدید از این نمایشگاه خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت هفت و 30 دقیقه صبح تا 9 شب به این نمایشگاه واقع در کتابخانه عمومی ثامن‌الائمه مراجعه کنند.
طهماسبی نقش کتاب و کتابخوانی را در رشد فرهنگی جامعه متذکر شد و گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب آبادان با همت و همکاری فرمانداری ویژه آبادان، اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبادان برگزار شده و تا تاریخ 18 آذرماه برپاست.
وی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه باید یک سیره و سنت در بین مردم ما شود تا این موضوع نهادینه شده و به آیندگان انتقال داده شود، گفت: در این راستا علاقمندان با بازدید و خرید از این نمایشگاه از تخفیف 20 تا 40 درصدی کتاب‌ها بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول