اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل:

کتاب مولفه بلوغ فرهنگی جامعه است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: کتاب مولفه اصلی بلوغ فکری و فرهنگی یک جامعه است که باید روز به روز این ابزار تقویت شده و تحکیم پیدا کند.

کتاب مولفه بلوغ فرهنگی جامعه است
عباس دست‌باز در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما بیشترین هجمه تهدیدات دشمن را در حوزه فرهنگی و اعتقادی مشاهده می‌کنیم به طوری که اگر ابزار درست مقابله با این هجمه‌ها را نداشته باشیم ممکن است مغلوب میدان مبارزه با دشمن شویم.
وی بهترین و برنده‌ترین ابزار این عرصه را کتاب و محصولات ارزشمند فرهنگی همچون تولید فیلم، نمایشنامه‌ها، تقویت رسانه‌ها و توجه کیفی به ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری توصیف کرد و افزود: هرچند عده‌ای بر این عقیده هستند که با توسعه فرهنگ مطالعه اینترنتی و دیجیتالی کتاب جایگاه خود را از دست داده است، اما کتاب با گذشت قرن‌ها اصالت خود را حفظ کرده و یک منبع مفید، جامع و ارزشمند در آگاهی‌بخشی به عموم مردم جامعه است.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با یادآوری اینکه براساس همین تهدیدها دولت دهم عنوان دولت فرهنگی به خود گرفته خاطرنشان کرد: دولت در ادای وظیفه نسبت به این حوزه سفر چهارم خود را سفر فرهنگی نامید و سعی کرد با سرکشی به تمام مناطق کشورمان بتواند به ارتقای حوزه فرهنگ کمک کند.
دست‌باز در ادامه سخنان خود از رشد 100 درصدی اعتبارات فرهنگی در شش سال عمر دولت نهم و دهم خبر داد و بیان داشت: در پنج سال منتهی به سال 90 بالغ بر 145 میلیارد تومان به حوزه فرهنگ اعتبار اختصاص یافته که این اعتبارات همچنان رو به فزونی است.
وی با اشاره به اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بخش توسعه امر کتاب و کتابخوانی استان در نیم سال اول سال جاری افزود: در سال گذشته این رقم 3 میلیارد و 500 میلیون ریال بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل به اهمیت کتاب در ادوار مختلف اشاره کرد و افزود: همه تمدن‌ها با کتاب آغاز و بالنده می‌شوند و تجربیات خود را نیز در همین کتاب می‌آورند،
دست‌‌باز یادآور شد: به دلیل اینکه معجزه دین اسلام کتاب بوده و کتاب الگوی تمام عیار بشر شناخته می‌شود دین اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است.
وی برگزاری نمایشگاه کتاب در اردبیل را ایجاد یک موج فرهنگی در اردبیل دانست و تصریح کرد: باید شهروندان تا می‌توانند از این موج فرهنگی استفاده کنند.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود به فواید برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی پرداخت و اذعان داشت: در کنار حمایت از ناشران و پدیدآورندگان کتاب موجی از حرکت فرهنگی و کتابخوانی در کشور راه افتاده که انتظار می‌رود این رویه با قدرت ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول