اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

پیام‌های عاشورا مطابق فطرت آزادی‌خواهان جهان است

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه گفت: پیام‌های عاشورا مطابق فطرت آزادی‌خواهان جهان است و به عبارتی آزادی‌خواهی، حق طلبی و عدالت‌خواهی که امروزه کشورهای منطقه را فرا گرفته است نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) است.

پیام‌های عاشورا مطابق فطرت آزادی‌خواهان جهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام اصفهان اظهار داشت: حق‌طلبی در فطرت همه انسان‌هاست و پیام حق‌طلبانه امام حسین (ع) و به همین دلیل پیام "هیهات من‌ الذله" او در عمق همه جان‌ها می‌تواند جای گرفته و نفوذ کند و انقلاب اسلامی ما نیز برخاسته از عاشورا است.
وی افزود: گرچه دفاع از محرومین عالم کار سپاه انقلاب اسلامی است اما کشور ما هرگز در کار دیگر کشورها دخالت نکرده بلکه این پیام انقلاب ماست که دیگر کشورها دریافت کرده‌اند و فریاد حق‌طلبی و عدالت‌طلبی سر داده‌اند.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه عاشورا تابلویی است که همه مظاهر نیک عالم انسانی در آن جای گرفته است، تصریح کرد: یکی از زیباترین این صفات دگرخواهی در پرتو خداخواهی است که حجت خدا برای همه انسان‌ها دل می‌سوزاند و برای هدایت آنها به راه صحیح بارها تلاش می‌کند که چنین دیگرخواهی با دگرخواهی‌های عالم متفاوت است.
وی ادامه داد: دو نکته اساسی در این دیگر خواهی هست یکی نیت آن که تنها برای ذات مقدس حق است و دیگر آن که در برابر آن از طرف مقابل هیچ چیز خواسته نمی‌شود.
رئیسی در ادامه بیان داشت: دگرخواهی که داعیه‌داران آن حقوق بشر مدعی آن هستند چیزی جز حرکتی سیاسی در راستای به بند کشیدن ملت‌ها و گسترش دادن روحیه ظلم‌پذیری در آنها نیست.
وی تاکید کرد: در زیارت عاشورا ما از کسانی که راضی به قتل امام حسین (ع) شدند برائت می‌جوییم زیرا زمینه را برای این جنایت هولناک آماده کرده‌اند و امروزه نیز جریان سلطه در عالم به دنبال ایجاد این روحیه است.
معاون اول قوه قضائیه افزود: این جریان قصد دارد در جوامع بشری روح یاس، ناامیدی، ظلم‌پذیری و پذیرش آگاهانه و نا به حق سلطه‌گران را ایجاد کند تا مردم جهان از حق‌شناسی و حق‌گرایی و ایستادگی در برابر ظلم ناامید شوند.
وی به خصوصیات مکتب انتظار اشاره کرد و گفت: پرچم‌دار این نظم جمهوری اسلامی، امام  خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب هستند که ویژگی آن خداشناسی، خداخواهی، دشمن‌ستیزی و مقاومت در برابر هدف، حق‌گرایی ایستادگی در برابر ناحق است.
رئیسی ادامه داد: این مکتب امید بوده و شامل حلقه‌های مبعث، غدیر، عاشورا و وجود حضرت مهدی (عج) است به گونه‌ای که بدون هرکدام از این حلقه‌ها این مکتب کامل نیست.
وی در ادامه اظهار داشت: عاشورا سبب بقا دین شد بدون عاشورا دین از دین جز پوسته ظاهری باقی نمی‌ماند و بدون شخصیتی که بساط ظلم را از عالم برچیده و عالم را پر از داد کند، دین به تعالی نهایی نمی‌رسد.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه اعتقاد به عاشورا امید دستیابی به حاکمیت بر حق است، تصریح کرد: عاشورا همچون تابلویی است که در دل همه انسان‌های ستم دیده امید به حاکمیت حق و از بین رفتن ظلم را ایجاد و بدر وجود انسان‌ها اعتماد به نفس و قرار گرفتن در صف حق را نهادینه می‌کند.
وی اضافه کرد: نکته مشترک در قیام کشورهای اسلامی بازیابی هویت از دست رفته، مبارزه با استعمار خارجی و ضدیت با استبداد داخلی است و امروزه به برکت عاشورا در دیگر جوامع بشری نیز حس عدالت‌خواهی بیدار شده و ما نیز لازم است امام حسین (ع) را بیش از پیش در متن زندگی و جامعه وارد کنیم تا به تبرک این خورشید عالم‌تاب همچنان در مسیر گام برداریم.   
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول