اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی همدان:

مخالف انتقال میدان بار همدان به بهار هستیم/شهردار بهار تصمیم‌گیرنده انتقال میدان بار نیست

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی همدان ضمن اعتراض به شهردار بهار مبنی بر اینکه چگونه به خود اجازه داده راجع به انتقال میدان بار همدان تصمیم بگیرد، گفت: مخالف انتقال آن به بهار هستیم.

مخالف انتقال میدان بار همدان به بهار هستیم/شهردار بهار تصمیم‌گیرنده انتقال میدان بار نیست
علیرضا شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با صحت بحث انتقال میدان میوه و تره‌بار همدان به شهرستان بهار، ضمن تأیید این موضوع اظهار کرد: تعدادی از مغازه‌داران میدان میوه و تره‌بار همدان بدون توجه به مصوبه کمیسیون نظارت در بحث احداث شهرک‌های صنفی، 16 هکتار زمین در شهرستان بهار برای ایجاد میدان میوه و تره‌بار خریداری کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در ارتباط با خریداری زمین در شهرستان بهار، از اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌ها گله‌مند هستیم، گفت: آنها باید با مجمع امور صنفی به عنوان متولی اصناف و با کمیسیون نظارت هماهنگ می‌کردند نه اینکه دست به اقدام خودسرانه‌ای می‌زدند.
رئیس مجمع امور صنفی همدان با بیان اینکه در بحث ایجاد میدان بار برای شهرستان بهار حرفی نداریم، متذکر شد: اگر شهرستان بهار خواهان ایجاد میدان میوه و تره‌بار است، خود دست به کار شود چراکه شهرداری بهار نیز این توان را دارد.
وی با تأکید بر اینکه اگر شهردار بهار درصدد ایجاد میدان بار است، خودش متولی شود، عنوان کرد: اینکه شهردار بهار به خودش اجازه داده که راجع به میدان بار کلانشهری به عنوان همدان تصمیم بگیرد بحث قابل هضمی نیست.
شمس با بیان اینکه خریداری زمین در شهرستان بهار توسط اعضای میدان تره‌بار همدان از کم‌کاری مسئولان ما نیست، اظهار کرد: این بحث زیاده‌خواهی شهردار بهار است چراکه اگر وی تمایل به داشتن میدان بار دارد و می‌خواهد در شهرش شهرک صنفی ایجاد کند باید با کمیسیون نظارت هماهنگ کند و مجوز ایجاد آن را از کمیسیون نظارت بگیرد که شهردار نیز خود یکی از اعضای کمیسیون نظارت است.
وی خاطرنشان کرد: در این بحث، جالب توجه این است که شهرستان بهار که مدعی ساخت میدان بار است اصلاً اتحادیه میوه و تره‌بار ندارد و با این وصف چگونه برای کلانشهری چون همدان تصمیم‌گیری می‌کند.
رئیس مجمع امور صنفی همدان بیان کرد: با صحبتی که با اعضای کمیسیون نظارت همدان یعنی فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و همه اعضای کمیسیون نظارت انجام شده، درصدد هستیم که برای همدان میدان بار جدید بسازیم.
وی با بیان اینکه اعضای اتحادیه میوه و تره بار همدان در راستای ایجاد میدان میوه و تره‌بار جدید باید محوریت کار را به دست بگیرند، اضافه کرد: این افراد در حومه شهرستان همدان هر جا را که برای ایجاد میدان میوه و تره‌بار تأیید کنند ما نیز تأیید می‌کنیم.
شمس متذکر شد: علت مخالفت ما با انتقال میدان میوه و تره‌بار همدان به شهرستان بهار این است که خرده‌فروش‌های همدان اکثراً از اقشار ضعیف و پایین جامعه هستند و از رفتن میدان بار همدان به بهار متضرر می‌شوند و علاوه بر این، با این انتقال، هزینه‌های ما بیشتر می‌شود و هر روز صدها نفر باید از همدان برای خرید به بهار بروند و برگردند که وقت‌گیر بوده و ترافیک ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه شهردار همدان نیز مخالف انتقال میدان میوه و تره‌بار همدان به شهرستان بهار است، خاطرنشان کرد: به عنوان متولی اصناف همدان نمی‌خواهم یک اتحادیه خوب و فعال همدان که سبب ایجاد اشتغال شهرستان است از همدان به شهرستان بهار انتقال پیدا کند.
رئیس مجمع امور صنفی همدان در ارتباط با وجود مشکلات عدیده در میدان میوه و تره‌بار کنونی همدان، ضمن تأیید این بحث تصریح کرد: بسیاری از مشکلات به وجود آمده ناشی از کوچک بودن میدان بار است چون میدان بار فعلی همدان 40 سال پیش ساخته شده و ما اعتقاد داریم 16 هکتار برای کلانشهری چون همدان کم است.
وی با بیان اینکه در ایجاد میدان میوه و تره‌بار جدید در همدان باید 30 سال آینده را در نظر بگیریم که دیگر زمینی وجود ندارد، گفت: ما باید میدان باری در حد نام استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ، تمدن و فرهنگ اسلامی بسازیم.
شمس در پایان با تأکید بر اینکه در همدان باید بهترین میدان بار در منطقه غرب کشور ساخته شود، بیان کرد: این اعتقاد برای ما نیز محرز شده که میدان بار فعلی همدان پاسخگو نیست اگرچه در اعضای میدان بار نیز افرادی هستند که مخالف رفتن به شهرستان بهار هستند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول