اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

مخالف صد درصد احداث بازار میوه در پارک‌ها هستم/دلسوزان شهر در گذشته کجا بودند

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر اردبیل با اعلام مخالفت شدید خود با ساخت بازار میوه و تره‌ ‌بار در پارک‌ها، گفت: اگر دلسوز شهر خود بودیم چرا در زمان احداث شهرک‌ها مکانی برای بازار روز در نظر نگرفتیم.

مخالف صد درصد احداث بازار میوه در پارک‌ها هستم/دلسوزان شهر در گذشته کجا بودند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا دباغ‌عبداللهی‌ پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار داشت: بنده مخالف اجرای طرح بازار میوه و تره‌بار به ویژه در پارک‌ها هستم چرا که نباید چنین مکان‌هایی در فضای سبز که اجازه تجاوز حتی به اندازه یک متر به آن را نداریم اتفاق بیفتد.
وی بیان داشت: اگر می‌خواهیم مشاغل شهری مزاحم را رفع و دست‌‌فروش‌ها را ساماندهی کنیم باید از طریق کنترل رفع مزاحمت و شورای تامین اقدام کرد.
این عضو شورای شهر اردبیل افزود: همچنین اگر قرار است زمین بایر به این کار اختصاص یابد باید مسکن و شهرسازی یا استانداری مکان آن را برای شهرداری تامین کنند تا این ساماندهی اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به احداث نمونه‌ای از این بازار در شهرک سبلان اردبیل، اظهار داشت: ‌با احداث این بازار نه تنها صاحب هیچ وانت‌ و نیسانی حاضر به رفتن به مکان جدید نمی‌شود بلکه بسیاری از آنها برای خود جایگزینی پیدا می‌کنند تا در این بازار نیز جولان دهند.
دباغ‌عبداللهی‌ این طرح را طرحی خام و بدون کارشناسی توصیف کرد و افزود: در حالی به احداث این بازار اقدام می‌کنیم که به عاقبت کار نظیر ایجاد مزاحمت برای مردم، به هم خوردن امنیت عمومی و اجتماعی به هم زدن پاکیزگی شهر فکر نکرده‌ایم و عواقب کار را در نظر نگرفته‌ایم.
عضو شورای شهر اردبیل به ناکارآمدی این طرح در بسیاری از شهرها اشاره کرد و گفت: اگر دلسوز شهر خود بودیم چرا زمانی که شهرک‌ها احداث می‌شد جایی برای بازار روز در نظر نگرفته و تدارک ندیده‌ایم.
وی با بیان اینکه این گونه حرکت و رفتار در حقیقت تاراج و به غارت بردن فضای سبز و پارک‌هاست، ابراز داشت:‌ بنده و برخی از دوستان به صورت جدی با اجرای این طرح مخالفیم چرا که اجرای آن را به سود و منفعت شهر نمی‌بینیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از شکل‌گیری سازمان‌ها و واگذاری برخی از مسئولیت‌ها در شهرداری به شرکت‌ها، خاطرنشان کرد: انتظار داریم شهرداری اگر فراخوانی را نیز در جذب شرکت‌ها انجام می‌دهد به موقع باشد تا مجموعه شهرداری و کارگران آن دچار مشکل می‌شوند.
وی گفت: چرا شرکت‌هایی که در حال جمع شدن هستند همچنان در شهرداری‌ها میدانی برای فعالیت آنها وجود دارد و شهرداری علاقمند است بسیاری از مسئولیت‌های خود را به این شرکت‌ها که گاه پاسخگوی کارگر و خود شهرداری نیست واگذار کند.
دباغ‌عبداللهی‌ هدف این شرکت‌ها را در حقیقت واسطه‌گری بیان کرد و اظهار داشت: اگر کاری را می‌توانیم خودمان انجام دهیم لزومی ندارد به کسی واگذار کنیم زیرا این شرکت‌ها نه تنها وجود خارجی ندارند بلکه شاهد یک واسطه‌گر و دلالی در این میان هستیم که پول این کار را به جیب زده و حق و حقوق کارگر را نادیده می‌گیرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول