اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اردبیل 250 هزار تن میوه کشور را تأمین می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل سالانه بیش از 250 هزار تن میوه مورد نیاز کشور را با تنوع تولید و مرغوبیت تأمین می‌کند.

اردبیل 250 هزار تن میوه کشور را تأمین می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در جلسه تنظیم بازار میوه شب عید در مشگین‌شهر اظهار داشت: با این میزان تولید استان اردبیل جز استان‌های برتر کشور در حوزه تولید محصولات سردرختی است به طوری که امسال نیز همچون سال‌های گذشته اردبیل به عنوان قطب تولید و ذخیره‌سازی میوه شب عید انتخاب شده است.
وی با بیان این‌که در بین شهرستان‌های استان اردبیل، مشگین‌شهر در تولید میوه و محصولات سردرختی جز مناطق سرآمد و با ظرفیت مناسب استان اردبیل است، تصریح کرد: بیش از نیمی از محصولات سردرختی و میوه استان اردبیل در شهرستان مشگین‌شهر تولید شده و با کیفیت مناسب نیز به بازارهای مصرف داخلی و خارجی می‌رسد.
عبدایمانی با یادآوری این‌که این شهرستان در ذخیره‌سازی سیب قرمز شب عید به عنوان استان معین انتخاب شده است، اضافه کرد: ما با تلاش و همت باغداران در مشگین‌شهر سعی کردیم 12 هزار تن سیب قرمز را برای ایام پایانی سال ذخیره‌سازی کنیم که در این زمینه برخی نگرانی‌ها نیز برطرف شده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: این میزان سیب مورد نیاز در ایام پایانی سال در مراکز نگهداری و سردخانه‌های اردبیل، مشگین‌شهر و نمین ذخیره‌سازی و نگهداری می‌شود.
وی به کیفیت مناسب محصولات نگهداری شده در سردخانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: اغلب سردخانه‌های این استان دارای استانداردها و شرایط مطلوب ذخیره‌سازی است به طوری که هم اکنون 13 سردخانه برای ذخیره‌سازی میوه راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند.
به گزارش فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: امسال در سطح 10 هزار و 870 هکتار از باغات استان اردبیل که زیر کشت محصول سیب رفته بود بیش از 124 هزار تن سیب برداشت شده که بخش عظیمی از آن وارد بازارهای مصرف در داخل و خارج از استان شده است.
وی افزود: در کنار برداشت سیب ما امسال با افزایش تولید هلو، شلیل و انگور مواجه بودیم به طوری که امسال از دو هزار هکتار از اراضی زیر کشت انگور بیش از 12 هزار تن محصول برداشت شده است.
عبدایمانی به ذخیره‌سازی و بسته‌‌بندی مناسب محصولات سردرختی این شهرستان برای صادرات آن به کشورهای حوزه خلیج‌فارس اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه اقدامات مناسبی با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شده که با رونق گرفتن آن می‌توانیم در کنار توجه به صادرات میوه خام به فرآوری آن نیز همت کرده و در این زمینه واحدهای تولیدی مختلف را راه‌اندازی کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول